seodead
SEO

Έχει πεθάνει το SEO;

Και μόνο ακούγοντας αυτήν την ερώτηση με κάνει να μαζεύομαι. Ή να χαζογελάω. Ή να κλαίω. Και εγώ δεν ξέρω πλέον πως με κάνει να νιώθω.

Οι άνθρωποι λένε ότι «το SEO έχει πεθάνει» από τότε που άρχισε να υπάρχει.

Και μαντέψτε. Δεν έχει πεθάνει ακόμα!

Αν ψάξετε στο Google «έχει πεθάνει το SEO;», θα έχετε δει αυτήν την ιστοσελίδα:

SEO.is.Dead

Ο συντάκτης αυτού του blog αναφέρει ότι είναι από τις μεγαλύτερες αλληγορίες που υπάρχουν στο  Ίντερνετ αυτήν την έκφραση.

Θέλετε να μάθετε πότε εκδόθηκε για πρώτη φορά; Τον Μάιο του 2010.

SEO is dead date

Όμως για ποιο λόγο γράφω για αυτό το θέμα;

Επειδή κάθε χρόνο έρχονται νέες εξελίξεις στην βιομηχανία του SEO όπου αυτό εγείρει σκέψεις για να αναρωτιόμαστε αν έχει πεθάνει το SEO.

Το Ίντερνετ πέρασε από αρκετές επαναλήψεις τα τελευταία 30 χρόνια, και ενώ οι τακτικές στο SEO έχουν φυσικά αλλάξει, όσο υπάρχουν οι μηχανές αναζήτησης, το να έχουμε μια καλή κατάταξη σε αυτές θα είναι σημαντικό.

Νέα τεχνολογία μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που αλληλοεπιδρούμε και εξερευνούμε το Ίντερνετ, αλλά οι μηχανές αναζήτησης θα είναι πάντα ένας παράγοντας, και το παραμετροποιούμε τις πληροφορίες μας για αυτούς τους συνεχώς εξελισσόμενους αλγόριθμους αναζήτησης δεν θα είναι ποτέ ξεπερασμένο.

Πιθανώς έχετε καταλάβει που το πάω με αυτό το άρθρο.

To SEO ΔΕΝ έχει πεθάνει.

Αλλά σε αυτήν την νέα εποχή της Μηχανικής Μάθησης (Machine Learning), όπου κυριαρχεί η Τεχνητή Νοημοσύνη (IT) με βάση της τους αλγόριθμους που μαθαίνουν από τα δεδομένα, θα σας δείξω γιατί το SEO είναι ζωντανό και ουσιώδες.

Το SEO για τέτοιες Μηχανές Μάθησης είναι απαραίτητη ακόμη και με την άνοδο του Ίντερνετ των Πραγμάτων (IoT).

Το Iot είναι πάνω μας με τα αυτοματοποιημένα αμάξια, τα smartwatch, ακόμη και με τις λάμπες που είναι συνδεδεμένες με το Ίντερνετ. Δεν θα πάρει πολύ μέχρι να είναι συνδεδεμένα όλα και σίγουρα, το SEO δεν θα είναι απαραίτητη σε αυτές της Μηχανές Μάθησης για να καθοδηγηθούν στο διαδίκτυο , σωστά;

Λάθος.

Στην πραγματικότητα, είναι ακόμη πιο σημαντικό να παραμετροποιούμε το SEO μια σελίδα για την Επικοινωνία Μηχανής με Μηχανή(M2M) στο IoT.

Ενώ ένα άτομο θα ψάχνει μια σελίδα για να βρει τα πιο κατάλληλα αποτελέσματα για τις ανάγκες του, οι Μηχανές Μάθησης αναγκάζονται να βρίσκουν συμφραζόμενα στοιχεία για να καθορίσουν και την πρόθεση του συγγραφέα αλλά και του αναγνώστη. Είναι σαν μια σελίδα γνωριμιών.

Για να σας βοηθήσω να αρχίσετε, ορίστε μερικά δωρεάν εργαλεία SEO που μπορούν να σας βοηθήσουν να εξετάσετε την σελίδα σας, να την συγκρίνετε με τον ανταγωνισμό, και να βρείτε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά.

Πάρτε μια ιδέα ακριβώς στο ποιοι τύποι πραγμάτων είναι συνδεδεμένα στο Ίντερνετ, καθώς και τον προοριζόμενο σκοπό τους.

developer segment

Αυτό που είναι σημαντικό να καταλάβουμε είναι ότι αυτές οι Μηχανές Μάθησης δεν αντικαθιστούν το Ίντερνετ όπως το ξέρουμε. Απλά προσθέτουν ακόμη περισσότερα σε αυτά που ξέρουμε.

Το 1992, μετα βίας υπήρχαν ένα εκατομμύριο συσκευές συνδεδεμένες στο Ίντερνετ, που δε είναι και κάποιο φοβερό παράδειγμα, σχετίζοντας το με το ότι τώρα υπάρχουν 7.125.000.000 και παραπάνω άνθρωποι ζωντανοί στο πλανήτη μας.

Αυτή την στιγμή υπάρχουν κοντά στα 23 δισεκατομμύρια συσκευές συνδεδεμένες με το Ίντερνετ, και μέχρι το 2020, αυτό ο αριθμός αναμένεται να διπλασιαστεί στα 50.1 δισεκατομμύρια.

growth in IoT

Οι αναζητήσεις στο Ίντερνετ που γίνονται από τους ανθρώπους δεν θα εξαφανιστούν. Εμείς απλά θα τις εκτελούμε από ρολόγια, αμάξια και άλλες συνδεδεμένες συσκευές που θα κάνουν τις δικές τους αναζητήσεις.

Η επισκεψιμότητα θα συνεχίσει να ανεβαίνει, και αυτό δημιουργεί μια μεγαλύτερη ανάγκη για πιο διαισθητικό περιεχόμενο, όχι λιγότερο.

Ακόμη στον κόσμο του IoT, θα είναι απαραίτητο το SEO, και ο Jason Demers έχει μια συμβουλή στο πώς να προετοιμαστούμε.

Το SEO είναι ακόμη απαραίτητo για τους ανθρώπους.

Η διαφορά στο πως θα κάνουμε αναζητήσεις στο μέλλον στο διαδίκτυο δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν οι μηχανές αναζητήσεις αλλά το πιο πιθανόν ότι υπάρχει η φωνητική αναζήτηση.

Με την φωνητική αναζήτηση , περισσότερες λέξεις αναφέρονται, οπότε μεγαλύτερες λέξεις-κλειδιά γίνονται πιο απαραίτητες, και το να γράφεις σε συνομιλητικό ύφος είναι πιο αναγκαίο για να ακούγονται ανθρώπινες οι λέξεις σου όταν μετατρέπονται σε ομιλία.

Όπως μας αναφέρει o Rand Fishkin στην Moz, το πιο πιθανό αποτέλεσμα από μια φωνητική αναζήτηση είναι ότι θα μόνο το πρώτο αποτέλεσμα θα εμφανιστεί.

Ο στόχος αντί για να είναι να εμφανίζεσαι στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων, οι βοηθοί αναζήτησης όπως η Siri , Google Now, και η Cortana θα κάνουν το καλύτερο που μπορούν για να σου παρέχουν ακριβώς το ένα αποτέλεσμα που ψάχνεις.

Αυτό θα κάνει την βελτιστοποίηση πιο ζωτική και ακόμη περισσότερο ανταγωνιστική.

Καθώς θα γίνονται περισσότερες αναζητήσεις και θα δείχνονται λιγότερα αποτελέσματα, πολλές σελίδες θα χρειαστεί να αλλάξουν στρατηγική.

Να έχετε υπόψιν ότι 75% των χρηστών δεν πηγαίνουν ποτέ στην δεύτερη σελίδα αναζητήσεων.

never scroll

Η Apple, η Google, και η Microsoft προσπαθούν να παρέχουν τα καλύτερα πιθανά αποτελέσματα για να ενθαρρύνουν την χρήση των φωνητικών προγραμμάτων που έχουν, έτσι το να τα τροφοδοτούμε θα είναι το κλειδί για να πάνε μπροστά.

Εδώ θα βρείτε ακόμη λίγα στατιστικά για το SEO που είναι σημαντικά να τα έχετε στο μυαλό σας όταν θα σκέφτεστε την έννοια ότι το SEO έχει πεθάνει.

seo statistics

Όπως είπα, η αναζήτηση θα συνεχίσει να είναι σημαντική επειδή οι άνθρωποι θα συνεχίζουν να ψάχνουν στο Ίντερνετ. Το κατά πόσον ο τύπος περιεχομένου που αναζητείται για αλλαγές με την πάροδο του χρόνου παραμένει εμφανής ή όχι.

Οι πραγματικοί χρήστες θα είναι πάντα το απόλυτο κοινό για το περιεχόμενο του Ίντερνετ.

Και οι πραγματικοί χρήστες θα ψάχνουν στο ίντερνετ με ποικίλους τρόπους – με την φωνή, με το οχήματα, με τις ορέξεις τους, με τα μυαλά τους.

Και αυτό θα απαιτεί να παραμετροποιούνται οι αναζητήσεις, σε οποιαδήποτε μορφή και αν είναι.

Schema, AMP, και άλλοι τρόποι SEO νικούν το PPC

Η σήμανση Schema έχει εφαρμοστεί στην Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης ως ένας τρόπος για να υπάρχουν πιο αξιόπιστα , οπτικά περιεχόμενα για τις αναζητήσεις.

Τώρα αν ψάξετε ένα αγαπημένο σας τραγούδι, για παράδειγμα, σας παρουσιάζετε με στίχους, ημερομηνία κυκλοφορίας, προγράμματα συναυλιών, βιογραφικά καλλιτεχνών και άλλα.

Ορίστε ένα βασικό παράδειγμα για το πώς λειτουργεί η σήμανση Schema  στο να εμφανίζει τις πληροφορίες του προϊόντος στην σελίδα εμφάνισης των αναζητήσεων.

schema example

Η Schema είναι ένα σημάδι για τις φιλοδοξίες που έχει η Google στις αναζητήσεις, και θα αποδειχτείτε σοφοί αν αρχίσετε να τα ακολουθείτε και αρχίζετε να τα εφαρμόζετε στο SEO.

Αυτά τα δομημένα δεδομένα αναλύουν τα είδη του περιεχόμενου που μπορεί να βρεθεί σε κάθε σελίδα από τον ιστότοπό σας, είτε είναι περιγραφή προϊόντος, σχόλια, νέα, υλικό αναφοράς, ημερολόγια από γεγονότα, και άλλα.

Τα δομημένα δεδομένα της Schema σηματοδοτούν τα bots αναζήτησης για να κατανοήσουν το περιεχόμενο του περιεχομένου σας, καθιστώντας το πιο αξιόπιστο και αυξάνοντας την προβολή της στην σελίδα αναζητήσεων.

schema markup matter

Θυμάστε όταν είπα ότι το SEO είναι σημαντικό για τις Μηχανές Μάθησης; Η Schema, συνδυάζεται με χάρτες ιστότοπων, οδηγεί τις Μηχανές Μάθησης μέσα στον ιστότοπό σας ώστε να ξέρει που να καθοδηγήσει τους  επισκέπτες.

Πάνω στην Schema η Google, ενσωμάτωσε σελίδες παραμετροποιημένες με AMP, το οποίο είναι παραμετροποιημένο σε κινητά ώστε οι σελίδες να μπορούν να φορτώνουν γρήγορα σε κινητές συσκευές.

Ωστόσο οι πλατφόρμες διαφήμισης και άλλες επεκτάσεις μπορεί να έχουν θεματάκια με το AMP, όμως μια επέκταση του WordPress , αν βάλετε στο τέλος του URL:  /AMP θα σας βρει αυτόματα για κάθε σελίδα του ιστότοπού σας ώστε να βρει εκδόσεις του AMP.

Τα αποτελέσματα του AMP εμφανίζονται πάνω από τα αποτελέσματα αναζήτησης όταν ψάχνουμε από κινητή συσκευή  και είναι αποθηκευμένα στους σέρβερ της Google αντί τους δικούς του, έτσι η κοινότητα ανάπτυξης ιστοσελίδων διαχωρίζεται πάνω σε αυτό το θέμα.

SEO στην Εικονική Πραγματικότητα

Και φυσικά δεν μπορούμε να συζητήσουμε τις αναδυόμενες τεχνολογίες χωρίς να αναφέρουμε τον τρόπο με τον οποίο η επαυξημένη (AR) και η εικονική πραγματικότητα (VR) θα αλλάξει τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Για άλλη μια φορά, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι η εικονική πραγματικότητα παρέχει ένα εντελώς νέο περιβάλλον χρήστη και άλλη εμπειρία χρήστη, αλλά οι βασικές αρχές της αναζήτησης θα παραμείνουν ουσιαστικά αμετάβλητες. Το περιεχόμενο εξακολουθεί να είναι βασιλιάς και η βελτιστοποίηση της σελίδας σας με οπτικό και εύκολα εύπεπτο περιεχόμενο θα φέρνει επισκεψιμότητα.

Ωστόσο αυτές οι νέες τεχνολογίες ανοίγουν τις πόρτες για καινοτόμους νέους δρόμους μάρκετινγκ. Εξετάστε το Pokemon Go, το οποίο διαθέτει περίπου 5 εκατομμύρια ενεργούς καθημερινούς χρήστες.

Δεδομένου ότι οι παίκτες κινούνταν στον πραγματικό κόσμο για να πιάσουν Pokemon, πολλές μικρές επιχειρήσεις επωφελήθηκαν για να φιλοξενήσουν εκδηλώσεις σε Pokestops και γυμναστήρια γύρω από το ξενοδοχείο. Έγινε μια από τις μεγαλύτερες τάσεις μάρκετινγκ του 2016.

Οι νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται με νέους τρόπους μπορούν να σας βοηθήσουν να προσελκύσετε τους επισκέπτες με τον ίδιο τρόπο που είναι καταχωρημένοι στο Yelp ή στο Google Maps. Όλα έχουν να κάνουν με τον τρόπο που τα χρησιμοποιείτε.

Ρίξτε μια ματιά στο τι προβλέπουν οι αναλυτές η αγορά στην Εικονική Πραγματικότητα και στην Επαυξημένη Πραγματικότητα θα αξίζουν στα επόμενα 5 χρόνια. Αναμένεται να φτάσει να γίνει μια βιομηχανία των 41 δισεκατομμυρίων που δεν θα μπορεί να αγνοηθεί.

economic impact of VR

Αυτά είναι πολλά αξεσουάρ Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας που θα χρησιμοποιούνται  για να συνδεθούν στο Ίντερνετ αντί για τα παραδοσιακά μόνιτορ. Η αγορά των καταναλωτών αναμένεται να φθάσει τα 18,9 δισεκατομμύρια αυτής της αγοράς μέχρι το 2025.

Potencial of VR

Αυτό  σημαίνει ότι η Εικονική και η Επαυξημένη πραγματικότητα είναι έτοιμη για να γίνει ένας άλλος τρόπος για να μπορούν οι άνθρωποι να βλέπουν το περιεχόμενο του διαδικτύου.

Το να συμμετέχετε στην Εικονική Πραγματικότητα και στην Επαυξημένη Πραγματικότητα σήμερα θα σας κάνει να αυξήσετε την προβολή σας για αυτό το πλήθος.

Θα βρεθείτε αναμεσά στους πρώτους που θα το κάνουν αυτό σε κάτι που σίγουρα θα είναι διαδομένη τεχνολογία.

Συμπέρασμα

Η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς. Πριν από είκοσι χρόνια, ήταν δύσκολο να φανταστούμε ότι τα smartphones κατακτήσουν τον κόσμο με τον τρόπο που το έχουν κάνει. Αυτές τις μέρες όμως τα smartphones είναι παλιά νέα.

Σήμερα, οι άνθρωποι έχουν smartwatches, Fitbits, ασύρματα συνδεδεμένα ακουστικά, WiFi hotspots ενσωματωμένα σε αυτοκίνητα με αυτοκατοχή και εικονικούς κόσμους που μπορούν να ενισχυθούν με τον πραγματικό κόσμο για να δημιουργήσουν μια διασύνδεση κατευθείαν από μια sci-fi ταινία.

Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι αυτή η νέα τεχνολογία σηματοδοτεί το θάνατο του SEO, αλλά αυτό δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια.

Η πραγματικότητα είναι ότι η σύνδεση στο διαδίκτυο είναι πιο δημοφιλής και σημαντική από ποτέ. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να εξαρτώνται από το Ίντερνετ για ψυχαγωγία, πληροφορίες και δυνατότητα άσκησης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Καθώς όλο και περισσότερες συσκευές και άνθρωποι συνδέονται με το Διαδίκτυο για να κάνουν όλο και περισσότερες αναζητήσεις, το SEO δεν πεθαίνει, αλλά μάλλον γίνεται πιο σημαντικό κάθε μέρα.

Με τόσες πολλές συσκευές που ψάχνουν για τόσο πολλές πληροφορίες όσο το δυνατόν γρηγορότερα, οι πραγματικοί νικητές του Διαδικτύου του αύριο είναι οι μάρκες, οι επιχειρηματίες και οι άνθρωποι που μπορούν να κάνουν το καλύτερο περιεχόμενο διαθέσιμο το ταχύτερο.

Όχι, το SEO δεν έχει πεθάνει.

Μην ανησυχείτε.

Ό, τι κι αν κάνετε για να αυξήσετε την προβολή αναζήτησης του ιστότοπού σας, μπορείτε να το κάνετε μέχρι να σταματήσει να λειτουργεί.

Και τότε θα προσπαθήσετε να βρείτε την επόμενη λειτουργική τακτική σε SEO και να την χρησιμοποιείς μέχρι αυτή να αρχίσει να αποδίδει.

To SEO εξελίσσετε. Και ταυτόχρονα εξελίζεστε και εσείς.

Αλλά δεν θα σταματήσει να υπάρχει σύντομα.

Ποιες τεχνικές SEO πιστεύετε ότι θα ευδοκιμήσουν και ποιες θα πεθάνουν καθώς προχωράμε μπροστά με την τεχνολογία;

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *