Δημιουργία Blog σε 1 ώρα (για αρχάριους)
Blogging

Πως να Δημιουργήσετε ένα Blog σε λιγότερο από 1 ώρα

Πως θα σας φαινόταν αν σας έλεγα ότι μπορείτε να δημιουργήσετε ένα blog σε λιγότερο από μία ώρα;

Αν σας έλεγα ότι αυτό το blog θα μπορούσε να σας αποφέρει κάποια – ίσως αρκετά – χρήματα;

Ιδανικό, έτσι δεν είναι; Όμως δεν είναι τόσο εύκολο … αν ήταν, θα το έκαναν όλοι!

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να το κάνετε εσείς…

Δείτε μαζί μου παρακάτω, πως μπορείτε να ξεκινήσετε σωστά.

Τι θα μάθετε σε αυτό το άρθρο;

  1. Πως να βρείτε ιδέες για το blog σας
  2. Πως να επιλέξετε το κατάλληλο όνομα και hosting
  3. Πως να εγκαταστήσετε το WordPress
  4. Πως να εγκαταστήσετε ένα Θέμα
  5. Πως να βελτιστοποιήσετε το blog σας
  6. Πως να βρείτε και να οργανώσετε το πρόγραμμα αρθρογραφίας
  7. Και τέλος πως να κερδίσετε χρήματα από το blog

Κάτι συμβαίνει στην παγκόσμια αγορά – και προφανώς το έχετε παρατηρήσει. Γιατί τόσο πολλά και διαφορετικά άτομα, όλων των ηλικιών, των μορφωτικών επιπέδων και των επαγγελμάτων δημιουργούν blogs αλλά και ολόκληρες επιχειρήσεις online;

Είναι δυνατόν μερικά απλά κείμενα εμπλουτισμένα με εικόνες να χτίσουν ολόκληρες εταιρείες;

Κι από την άλλη, πόσοι εκεί έξω ενδιαφέρονται να διαβάσουν τις σκόρπιες σκέψεις ενός μέσου ανθρώπου;

Κι όμως, υπάρχουν blogs εκεί έξω που συγκεντρώνουν πάνω από 2.000.000 ξεχωριστούς επισκέπτες το χρόνο και αποφέρουν εκατομμύρια ευρώ. Θέλετε να μάθετε πώς τα καταφέρνουν;

Στο άρθρο αυτό θα βρείτε έναν βήμα προς βήμα πρακτικό οδηγό που εξηγεί με απλούς και κατανοητούς όρους πώς μπορείτε να στήσετε το δικό σας blog, να το αναπτύξετε και να το μετατρέψετε σε κερδοφόρα επιχείρηση σε λιγότερο από 50 λεπτά.

Ενδιαφέρον; Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!

Βήμα 1 – Βρείτε Ιδέες

Ιδέες για Blog

Για να δημιουργήσετε ένα blog, δεν χρειάζεται να ανακαλύψετε μια νέα ήπειρο, ούτε να βρείτε τη θεραπεία κατά του καρκίνου.

Ωστόσο, θα πρέπει να βρείτε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, κάτι στο οποίο να ειδικεύεται το περιεχόμενο του blog. Άλλωστε είναι καλό να θυμάστε πως καμιά ιδέα, όσο καλή κι αν είναι, δεν είναι 100% μοναδική. Πάντοτε κάπου πατάει και από κάπου δανείζεται στοιχεία.

Η παρθενογένηση στο Internet έχει πεθάνει εδώ και χρόνια. Οπότε μην απογοητεύεστε!

Από την άλλη…

Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός – και κάθε άνθρωπος έχει μοναδικές εμπειρίες, όπως και μια μοναδική «φωνή», ή τρόπο έκφρασης.

Κι αν όλα αυτά συνδυαστούν με μια δυναμική και ενδιαφέρουσα προσωπικότητα, τότε μπορεί πολύ εύκολα να προσελκύσει το ενδιαφέρον άλλων – αρχικά ίσως μόνο φίλων και γνωστών, αλλά, σταδιακά, και πολλών άλλων.

Όταν φτάσετε, λοιπόν, να διαλέξετε το αντικείμενο του blog σας, υπάρχουν 2 σημαντικές ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας.

  1. Μου αρέσει να μαθαίνω περισσότερα πράγματα για το συγκεκριμένο αντικείμενο;

Αν δεν σας αρέσει πραγματικά το αντικείμενο, θα φανεί στο γράψιμό σας. Καλό θα ήταν να μην το ξεκινήσετε καν αν το αντικείμενο που επιλέξατε δεν το αγαπάτε και δεν νιώθετε να σας ενθουσιάζει.

Όταν αγαπάτε ένα αντικείμενο, είναι λογικό να σας κινεί την περιέργεια οτιδήποτε σχετίζεται με αυτό. Αν δεν νιώθετε έτσι για ένα αντικείμενο, οι ιδέες γρήγορα θα στερέψουν – και, το σημαντικότερο, δεν θα τα καταφέρετε να το τροφοδοτείτε με ενδιαφέρον και καλογραμμένο περιεχόμενο που θα αυξήσει το κοινό σας.

Αν δεν έχετε βρει κάτι ακόμα, σκεφτείτε το εξής:

…για ποιο θέμα έρχονται και αναζητούν τη συμβουλή σας συγγενείς και φίλοι; Διατροφή; Άσκηση; Μαγειρική; Πιθανότατα έτσι θα βρείτε και το αντικείμενο στο οποίο πρέπει να επικεντρωθεί το blog σας.

  1. Υπάρχουν άλλοι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για αυτό το θέμα;

Όλοι έχουμε κάποια «τρέλα» ή κάποιο χόμπι που ίσως νομίζουμε πως είναι δύσκολο να ενδιαφέρει κι άλλους εκεί έξω· αλλά πιστέψτε με, σίγουρα υπάρχουν κι άλλοι σαν και εσάς εκεί έξω.

Κι ο καλύτερος τρόπος να το διαπιστώσετε είναι να κάνετε μια γρήγορη αναζήτηση στη Google και να δείτε τον αριθμό των αποτελεσμάτων.

Ίσως αναρωτιέστε κατά πόσον η ιδέα σας μπορεί να ενδιαφέρει ένα ευρύ ή μικρό κοινό. Σε αυτή την ερώτηση μπορείτε να εμπιστευτείτε το Google Keyword Planner

Google Keyword Planner

  • Πληκτρολογείτε την λέξη-κλειδί που σας ενδιαφέρει
  • Ορίζεται την χώρα στόχευσης
  • Ορίζεται την γλώσσα στόχευσης
  • Και κάνετε κλικ στο «Get Ideas»

To Keyword Planner θα σας δείξει πόσοι αναζητούν την συγκεκριμένη λέξη κλειδί στην χώρα και στην γλώσσα που επιλέξατε, καθώς επίσης θα σας προτείνει και συναφείς φράσεις.

Αν θέλετε να ξεκινήσετε για παράδειγμα ένα blog που να έχει να κάνει με τα ταξίδια, θα πρέπει να μείνετε μακριά από υπερβολικά γενικούς όρους, όπως «ταξίδια».

Είναι σημαντικό να το περιορίσετε κάπως, λόγου χάρη: «πεζοπορίες», ή «εκδρομές με σακίδιο», κτλ.

Δείτε εδώ 81 ιδέες τις οποίες μπορείτε να αξιοποιήσετε και να δημιουργήσετε το δικό σας blog.

Βήμα 2 – Domain Name και Web Hosting

Αυτό είναι ένα σημαντικό αλλά και διασκεδαστικό βήμα, γιατί το blog name είναι κάτι παρόμοιο με το brand σας. Έτσι θα σας θυμούνται οι άλλοι, ιδιαίτερα το κοινό σας.

Από την άλλη, μην το παρασκεφτείτε: το μυστικό σε ένα επιτυχημένο όνομα είναι έχει και στοιχεία αυθορμητισμού και στιγμιαίας έμπνευσης.

Όταν δημιουργείτε ένα blog από το μηδέν, χρειάζεστε 2 πράγματα.

  1. Το πρώτο είναι το domain name. Αυτό είναι και το όνομα του blog σας. Για παράδειγμα, toonoma.gr. Το Domain name θα σας κοστίσει περίπου €10 το χρόνο.
  2. Το δεύτερο είναι το θέμα του web hosting. Το Web hosting είναι μια υπηρεσία που επιτρέπει στο blog σας να είναι προσβάσιμο μέσω του διαδικτύου. Δίχως web hosting, το blog σας δεν θα είναι ορατό online. Δίχως domain name, το blog δεν θα έχει διεύθυνση. Τα δύο αυτά στοιχεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν αυτόνομα. Υπάρχουν πάρα πολλές εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες web hosting και οι τιμές γενικά κυμαίνονται από €3 – €1000 το μήνα και προφανώς προσφέρουν ανάλογες υπηρεσίες.

Στην Ελλάδα μία από τις πιο δημοφιλής εταιρίες είναι η TopHost με πακέτα για δυναμικά blogs από €3,5 ανά μήνα.

Πως λειτουργεί το Hosting?

Για να είμαι ειλικρινής, δεν χρειάζεστε κάτι ιδιαίτερα ακριβό σε αυτό το στάδιο. Αυτό θα χρειαστεί αφότου φτάσετε να έχετε περισσότερους από 25.000 επισκέπτες το μήνα, οπότε και θα χρειαστεί να κάνετε ένα upgrade.

(Πιστέψτε με, αν έχετε 25.000 επισκέπτες το μήνα, τα έξτρα €100 ευρώ σε έξοδα θα είναι πενιχρό ποσό σε σχέση με αυτά που θα κερδίζετε!)

Όταν διαλέγετε όνομα για το blog σας, καλό θα ήταν να λάβετε υπόψη τα ακόλουθα πρακτικά tips:

  • Προτιμήστε ένα a .com ή .gr (ανάλογα με το αν απευθύνεστε κυρίως στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα). Διατηρούνται πολύ πιο εύκολα στη μνήμη.
  • Καλό θα ήταν να μην ξεπεράσετε τις 2 – 3 λέξεις. Δυστυχώς, όμως, τα περισσότερα, αν όχι όλα, τα μονολεκτικά domains είναι ήδη πιασμένα.
  • Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε ένα keyword που αντιπροσωπεύει κατάλληλα το περιεχόμενο και το αντικείμενο του blog σας. Αυτό θα βοηθά τον κόσμο και τους επισκέπτες να αναγνωρίζουν εύκολα το αντικείμενο του blog σας και βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να διακρίνουν εύκολα για ποιο θέμα θέλετε ακριβώς να μιλήσετε.
  • Αποφύγετε τη χρήση αριθμών και ορθογραφικών σημείων (όπως ενωτικά – ). Δυσκολεύουν το κοινό να θυμάται το όνομα.
  • Προτιμήστε κάτι έξυπνο που θα τραβά άμεσα το ενδιαφέρον.
  • Για προσωπικά brands, χρησιμοποιήστε το όνομά σας ή μια παραλλαγή του.

Υπάρχουν εργαλεία στο διαδίκτυο που μπορούν να σας βοηθήσουν να διαπιστώσετε αν το domain name σας είναι διαθέσιμο. Αν δεν είναι διαθέσιμο, θα σας προτείνουν και μερικές αντίστοιχες παραλλαγές που είναι διαθέσιμες.

Μπορεί να χρειαστεί προσπάθεια για να βρείτε το τέλειο όνομα για το blog σας, αλλά αξίζει το χρόνο και την ενέργεια που θα αφιερώσετε αν θέλετε να γίνει σωστά η δουλειά.

Βήμα 3 – Εγκαταστήστε το WordPress ή κάποιο Άλλο Blogging Software

Εγκατάσταση WordPress

Δεν γίνεται να ξεκινήσετε ένα blog δίχως blogging software. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούμε το WordPress επειδή είναι πολύ φιλικό στο χρήστη, δωρεάν και με αρκετές δυνατότητες.

Για την ακρίβεια το 50% του παγκόσμιου Web χρησιμοποιεί το WordPress… μην το σκέφτεστε παραπάνω.

Η εγκατάστασή του, άλλωστε δεν απαιτεί ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις – σε 5 κλικς είστε έτοιμοι. Να πώς:

  1. Αφότου αποκτήσετε το domain και ένα hosting account, κάντε log in και χρησιμοποιήστε το πρώτο σας κλικ πατώντας το εικονίδιο “Install WordPress”.
  2. Επιλέξτε την έκδοση “do it yourself” και μετά πατήστε “Install”.
  3. Πατήστε στη συνέχεια την επιλογή “Check Domain”.
  4. Πατήστε αποδοχή των όρων παροχής υπηρεσιών και ολοκληρώστε την εγκατάσταση.
  5. Σε λιγότερο από ένα λεπτό, θα έχετε στη διάθεσή σας ένα πλήρως λειτουργικό WordPress blog έτοιμο να δεχτεί τις αναρτήσεις σας.

*Αν η διαδικασία εγκατάστασης διαφέρει, επικοινωνήστε με την εταιρία που έχετε επιλέξει για το hosting. Θα είναι σίγουρα σε θέση να σας βοηθήσουν άμεσα!

Βήμα 4 – Σχεδιάστε το Blog σας με ένα WordPress Theme

Στο χώρο του blogging, τα εκάστοτε σχέδια του WordPress είναι γνωστά ως “themes”.

Υπάρχουν άφθονες επιλογές – μερικές χιλιάδες για την ακρίβεια – από τα πιο λιτά και απέριττα στυλ, ως τα πιο βαριά και εντυπωσιακά.

Μην χάνετε πολύ χρόνο θέλοντας να βρείτε ντε και καλά από την αρχή το πιο εντυπωσιακό theme, ή αυτό που νομίζετε ότι θα ταιριάζει καλύτερα στο blog σας.

Άλλωστε, είστε σε θέση ανά πάσα στιγμή να αλλάξετε το theme με κάτι που ίσως σας αρέσει ή τραβήξει την προσοχή σας αργότερα.

Αρχικά, συνδεθείτε στο WordPress admin σας. Αυτό μπορείτε να το κάνετε πηγαίνοντας στο toonoma.gr/wp-admin. Εδώ, θα πρέπει φυσικά να περάσετε σωστά τα στοιχεία σας για να κάνετε log in.

Wordpress back-end

Αν είστε καινούργιος στο κόσμο του WordPress, το dashboard μπορεί να μοιάζει κάπως τρομακτικό στην αρχή, αλλά με λίγη εξάσκηση σύντομα θα το παίζετε στα δάχτυλα.

Για να εγκαταστήσετε ένα νέο theme, επισκεφτείτε την καρτέλα εμφάνιση στο sidebar και πατήστε “Themes”.

Εμφάνιση - Θέματα

Θα εμφανιστούν κάποια στάνταρ σχέδια αρχικά, αλλά εμείς θέλουμε να βρούμε κάτι πιο εντυπωσιακό – συνεπώς πατήστε την επιλογή “Add New” στο πάνω μέρος για να αποκτήσετε πρόσβαση σε χιλιάδες νέα διαθέσιμα WordPress themes.

προσθήκη θέματος

Φυσικά, το γούστο του καθενός διαφέρει. Το καλό είναι πως το WordPress διαθέτει τη λειτουργία “Feature Filter” που σας βοηθά να δείτε μόνο όσα πραγματικά ταιριάζουν στο δικό σας προσωπικό στυλ.

Οι 3 κατηγορίες είναι:

  • Layout
  • Features
  • Subject

Feature theme filter

Αφού φιλτράρετε τα αποτελέσματα, θα δείτε δεκάδες φανταστικά themes που, σε διαφορετική περίπτωση, θα σας στοίχιζαν χιλιάδες ευρώ αν σας τα δημιουργούσε κάποια εταιρία.

Πατώντας στη μικρογραφία του εκάστοτε theme, θα έχετε την ευκαιρία να δείτε σε προεπισκόπηση πως θα δείχνει στο blog σας. Δείτε στη συνέχεια κατά πόσον εκφράζει τόσο το προσωπικό σας στυλ όσο και τη θεματολογία του blog και μόλις νιώσετε πως έχετε και τις 2 αυτές πτυχές καλυμμένες, πατήστε “Install”.

Μόλις η εγκατάσταση ολοκληρωθεί, πατήστε “Activate” και είστε έτοιμοι! Αν πάλι δεν μπορείτε να βρείτε κάτι που σας αρέσει, υπάρχουν και τα λεγόμενα premium themes, τα οποία μπορείτε να αγοράσετε από διάφορα sites, όπως το:

  • Themeforest
  • Elegant Themes
  • StudioPress
  • Thrive Themes

Ως εδώ, λοιπόν, το theme σας έχει ενεργοποιηθεί και είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε. Πρέπει, όμως, πρώτα να προσαρμόσετε το theme στις ανάγκες και τις επιθυμίες σας.

Βήμα 5 – Εξατομικεύστε και Βελτιστοποιήστε το WordPress Blog σας

Υπάρχουν άπειρα customizations που μπορείτε να κάνετε στο νέο σας WordPress blog. Εμείς εδώ θα αναφερθούμε στα βασικά και τα υπόλοιπα μπορείτε να τα δείτε μόνοι σας αργότερα.

Τα Themes είναι το θεμέλιο του design στο blog σας και περιλαμβάνουν κάποιες βασικές λειτουργίες, τα λεγόμενα “core functionalities”.

Το WordPress επίσης έχει plugins που μπορούν να αυξήσουν και να βελτιώσουν τη λειτουργικότητα του blog σας.

Παραδείγματος χάρη, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε plugins για να προσθέσετε forums, contact forms ή sliders. Παρότι ίσως αυτά ακούγονται λίγο – πολύ basic features, θα ξαφνιαστείτε όταν μάθετε πως δεν πάντοτε διαθέσιμα εξαρχής.

  1. Αρχικά πατήστε την επιλογή “Customize” στο theme που έχετε ήδη ενεργό.
    Εξατομίκευση Θέματος
    Οι επιλογές του μενού στο sidebar θα ποικίλλουν, ανάλογα με το theme που έχετε επιλέξει. Η κύρια κατηγορία που θέλετε να επεξεργαστείτε είναι το “Site Identity». Εδώ μπορείτε να προσθέσετε το όνομα του blog και ένα tagline αν το επιθυμείτε. Αφού τελειώσετε, πατήστε την επιλογή “Save and Publish”.
  2. Βελτιστοποιήστε το για τις αναζητήσεις των μηχανών αναζήτησης. Ο κλάδος του Search engine optimization (SEO) είναι πλέον μια βιομηχανία πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Το SEO είναι η διαδικασία βελτίωσης του ιστότοπού σας ώστε να ανεβαίνει όλο και ψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για συγκεκριμένα keywords ή φράσεις – κλειδιά. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για την επιτυχία ενός blog, γιατί βοηθά στη δημιουργία ενός δικτύου που θα αποδειχτεί εξαιρετικά πολύτιμο στο ξεκίνημά του.

Δείτε εδώ μερικά τιπς περί προώθησης του blog.

Πως κάνω SEO για το blog μου;

Αν είστε καινούργιος στον κόσμο του SEO, ο χώρος αυτός μπορεί να σας φοβίζει λίγο, αλλά το WordPress έχει κάνει πλέον τόσο εύκολη τη βελτιστοποίηση των τεχνικών πτυχών του blog σας που πραγματικά σας λύνει τα χέρια.

Η πλειονότητα των ενεργειών σας στο SEO θα επικεντρώνονται στη δημιουργία περιεχομένου που θα είναι engaging για το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Αυτό μπορεί να γίνει είτε μέσω κειμένου, βίντεο ή εικόνων – το ζητούμενο είναι να οδηγήσει στη δημιουργία μιας σχέσης με τους αναγνώστες σας.

Κι ο καλύτερος τρόπος να το πετύχετε αυτό είναι μέσω μιας συζήτησης που θα είναι πλούσια σε πληροφορίες.

Προσθήκη plugin

Μπορείτε να ξεκινήσετε καταβάζοντας ένα plugin γνωστό ως Yoast SEO. Πηγαίνετε στο μενού στο πλάι και επιλέξτε Plugins -> “Add New.” Αναζητήστε το “Yoast SEO” στο πλαίσιο αναζήτησης και θα είναι το πρώτο αποτέλεσμα που θα εμφανιστεί.

Yoast στα αποτελέσματα

Πατήστε “Install Now”, και στη συνέχεια την επιλογή “Activate” μόλις ολοκληρωθεί η εγκατάσταση.

Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στις ρυθμίσεις του plugin από το νέο SEO menu στο sidebar, ή επιλέγοντας το εικονίδιο στην κορυφή. Από το dashboard, πηγαίνετε στο “Your Info” και βάλτε τα θεμέλια του blog.

Βεβαιωθείτε ότι το όνομα του ιστότοπου και το tagline είναι σωστά. Μετά, προσδιορίστε τον εαυτό σας ως επιχείρηση ή ως άτομο. Επιλέξτε “Save Changes” και μετά περνούμε στο επόμενο βήμα.

Στη συνέχεια, πηγαίνετε στην καρτέλα “Webmaster Tools” και επιλέξτε “Google Search Console.” Η Google Search Console είναι ένα webmaster tool που σας επιτρέπει να υποβάλλετε τον ιστότοπό σας στο search index του και έτσι να βελτιστοποιήσετε το visibility του, δηλαδή το πόσο ορατό θα είναι στο διαδίκτυο.

Google Console

Περάστε το Google account σας, είτε είναι λογαριασμός Gmail ή Drive account.

Μόλις συνδεθείτε, επιλέξτε την καρτέλα “Alternate methods” και μετά “HTML tag.”

Verify Blog

Θα εμφανιστεί ένα νέο drop-down μαζί με το search console meta code. Αντιγράψτε το λεγόμενο “alphanumeric string” δίχως τα εισαγωγικά. Στη συνέχεια, επικολλήστε το meta code σας στο πλαίσιο κειμένου της Google Search Console και επιλέξτε “Save Changes.” Μετά πατήστε “Verify” για επιβεβαίωση.

Alphanumeric String

Καθώς μαστορεύετε στο Webmaster Central, θα αποκτήσετε άφθονο data – driven insight, όπως keywords για τα οποία ταξινομήστε στις μηχανές αναζήτησης, λάθη στο blog σας και η ικανότητα να σπρώξετε λιγάκι τη Google κάθε φορά που δημοσιεύετε ένα νέο post. Μετά, πηγαίνετε στην καρτέλα “General” και αρχίστε το installation wizard.

Το Yoast θα σας πάει σε μια σειρά από 10 γρήγορα βήματα βελτιστοποίησης του WordPress blog σας. Ας τα δούμε ένα – ένα μαζί:

  1. Το πρώτο βήμα είναι ένα welcome screen που μπορείτε να το παραλείψετε.
  2. Στο δεύτερο, επιλέξτε το περιβάλλον που ταιριάζει καλύτερο στον ιστότοπό σας. Το πιθανότερο είναι να επιλέξετε το production environment, που σημαίνει πως σκοπεύετε να κατευθύνετε traffic σε έναν πραγματικό ιστότοπο.
  3. Το τρίτο βήμα είναι ο τύπος του website. Επιλέξτε το blog και περάστε στο επόμενο στάδιο.
  4. Εδώ πρέπει να προσδιοριστείτε ως επιχείρηση – εταιρεία ή ως άτομο. Αυτό το κάναμε ήδη, οπότε παραλείψτε αυτό το βήμα.
  5. Στο βήμα 5, μπορείτε να προσθέσετε οποιαδήποτε προφίλ σας στα κοινωνικά δίκτυα που συσχετίζονται με το blog σας. Πατήστε “Next” όταν έχετε τελειώσει.
  6. Το επόμενο βήμα έχει να κάνει με το post visibility. Τα default settings είναι μια χαρά. Ορίστε τα “Posts” και “Pages” ως ορατά και το “Media” ως κρυφό.
  7. Στη συνέχεια, θα πρέπει να αποφασίσετε αν θα έχετε πολλούς αρθρογράφους ή αν θα είστε solo blogger. Αν τελικά επιλέξετε να προσθέσετε έναν άλλον συγγραφέα στο μέλλον, μπορείτε να αλλάξετε τη σχετική ρύθμιση αργότερα.
  8. Αν επιθυμείτε το Yoast SEO plugin να αντλεί δεδομένα από την search console της Google, το βήμα 8 σας δίνει αυτή τη δυνατότητα. Επιλέξτε “Get Google Authorization Code”, και ένα νέο pop – up θα εμφανιστεί, όπου μπορείτε να επιτρέψετε στο Yoast να αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα της search console. Επιλέξτε “Allow” για να επιβεβαιώσετε την πρόσβαση.
  9. Στο βήμα 9, μπορείτε να επιβεβαιώσετε το website name σας και να επιλέξτε ένα title separator. Το title separator είναι ένα σύμβολο που χρησιμοποιείται για το διαχωρισμό του τίτλου στο blog post σας και στο όνομα του website στις “meta title” πληροφορίες. Αυτό θα βλέπουν όσοι κάνουν αναζήτηση στη Google όταν βρίσκουν στο blog σας στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Αφού επιλέξτε, πατήστε “Next” για να προχωρήσετε παρακάτω.
  10. Το τελικό βήμα, δεν απαιτεί να κάνετε εσείς κάτι. Είναι απλά ένα συγχαρητήριο μήνυμα που επιβεβαιώνει πως καταφέρατε να ολοκληρώσετε τη βελτιστοποίηση των ρυθμίσεων SEO για το WordPress blog σας.

Το τελευταίο Yoast SEO setting που αξίζει να διαμορφώσετε είναι ένα XML sitemap.

Το XML sitemap είναι ένα αρχείο που βάζει σε σειρά τα URLs για το website σας.

Αυτό βοηθά την Google, καθώς και άλλες μηχανές αναζήτησης να κάνουν crawl στο site για νέα posts ή σελίδες. Ευτυχώς, το Yoast διαθέτει μια ενσωματωμένη δυνατότητα αυτόματης αναβάθμισης του sitemap σας, ώστε το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να το επιλέξετε και μετά… να το ξεχάσετε.

XML Sitemaps

Άρα στην καρτέλα “Features”, ορίστε το “Advanced settings pages” στο “Enabled” και στη συνέχεια αποθηκεύστε την αλλαγή. Θα εμφανιστεί έναν νέο σύνολο από μενού στο sidebar, κάτω από την κεφαλίδα “SEO.” Επιλέξτε το μενού “XML Sitemaps”.

Επιλέξτε την καρτέλα “User Sitemap” και αλλάξτε το “Author / user sitemap” σε enabled. Και πάλι μην ξεχάσετε να σώσετε την αλλαγή.

Φυσικά, μπορείτε να παίξετε όσο θέλετε με αυτά τα settings, αλλά μέχρι στιγμής, αν κάνετε όλα όσα έχουμε, σίγουρα θα έχετε κάνει ένα δυνατό και, το κυριότερο, ένα δυνατό ξεκίνημα.

Ρυθμίστε τα permalinks. Τα Permalinks είναι στατικά hyperlinks που οδηγούν σε ένα συγκεκριμένο blog post ή ιστοσελίδα.

Εξ ορισμού, το WordPress ορίζει τα permalinks σας στο yourdomain.com/postID.

Θα πρέπει να ορίσετε μια συγκεκριμένη permalink δομή.

Κι αυτό εύκολο είναι:

  • Στο αριστερό sidebar, περάστε τον κέρσορα πάνω από τα “Settings” και επιλέξτε “Permalinks.”
  • Εκεί θα βρείτε κάποιες επιλογές. Το “Post name” structure είναι αρκετά συνηθισμένο, καθώς χρησιμοποιεί keywords από τον τίτλο μου για να δημιουργήσει ένα μόνιμο permalink.
  • Αποθηκεύστε τις ρυθμίσεις αφότου κάνετε την επιλογή σας.

Permalinks

Αν φτάσατε ως εδώ, έχει αγοράσει το domain σας, έχετε εξασφαλίσει web hosting, έχετε εγκαταστήσει το theme της επιλογής σας και έχετε βελτιστοποιήσει τον ιστότοπό σας ώστε να γίνεται ορατό στις μηχανές αναζήτησης. Δεν τα έχουμε πάει κι άσχημα ως εδώ, έτσι δεν είναι;

Τώρα, όμως, περνάμε στην ουσία του blogging. Για ποιο αντικείμενο θα συγγράφετε στο blog σας;

Ας δούμε.

Βήμα 6 – Βρείτε Blog Topics

Από τεχνικής άποψης, το blog σας είναι ήδη έτοιμο να ξεκινήσει.

Τώρα, όσον αφορά στη θεματολογία του, που είναι και όλη η ουσία του πράγματος, μόλις που ξεκινάμε.

Είναι προφανές πως η πλειονότητα των blog posts σας θα προέλθει από προσωπικές σας εμπειρίες, τις αρέσκειες και τις απαρέσκειές, τις επιτυχίες και τις αποτυχίες σας, καθώς και τα γενικότερα βιώματά σας.

Οι περισσότεροι κάνουν αναζητήσεις με φράσεις όπως:

  • Για ποιο θέμα να γράψω;
  • Για ποιο θέμα να δημιουργήσω ένα blog;
  • Να αρχίσω το blogging;

Συνεπώς, καλό είναι να ξεκινήσετε με μια εσωτερική ενδοσκόπηση. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια σειρά ερωτήσεων και μια συγκεκριμένη, συστηματική διαδικασία που θα σας βοηθήσει να βρείτε ιδέες για blog topics.

Μην ανησυχείτε, δεν είναι τίποτε περίπλοκο κι ούτε θα απαιτήσει πολύ από το χρόνο σας.  Ακολουθώντας αυτή τη διαδικασία, θα μπορέσετε να βρείτε το λιγότερο 50 θέματα μέσα σε μισή ώρα, αρκεί να μην έχετε περισπασμούς.

Πάρτε ένα στυλό και ένα κομμάτι χαρτί, ή ανοίξτε το αγαπημένο σας πρόγραμμα κειμενογράφησης και ξεκινήστε.

Στόχος της συγκεκριμένης άσκησης είναι βρείτε τουλάχιστον 10 απαντήσεις για κάθε ερώτηση. Αν μπορείτε φυσικά να βρείτε και περισσότερες, κανένα πρόβλημα.

Ξεκινάμε;

  1. «Τι ενθουσιάζει ή παθιάζει τους αναγνώστες μου;»
  2. Ποιες είναι μερικές προκλήσεις και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν;
  3. Ποιες είναι μερικές ιδιότητες που χαρακτηρίζουν τους αναγνώστες μου;
    Συναισθηματική ισορροπία, υπομονετικότητα, χιούμορ, δίψα για περιπέτεια;
  4. Τι λατρεύουν οι αναγνώστες μου όσον αφορά το συγκεκριμένο αντικείμενο;
    Π.χ. οι ορειβάτες λατρεύουν τη θέα από ένα ψηλό βουνό, οι δύτες τη φωτογραφία ενός σπάνιου ψαριού κτλ.
  5. Τι σιχαίνονται στο συγκεκριμένο αντικείμενο;
    Π.χ., οι ορειβάτες σιχαίνονται να κάνουν αναρρίχηση με γκρινιάρηδες, οι δύτες εκνευρίζονται από τα σκουπίδια στον βυθό κτλ.

Φαντάζομαι πιάσατε το νόημα.

Μόλις, λοιπόν, έχετε τουλάχιστον 50 απαντήσεις, μπορείτε να αρχίσετε να τις σπάτε σε ιδέες για ξεχωριστά blog posts.

Παραδείγματος χάρη, αν έχετε δημιουργήσει ένα blog για βιβλιοφάγους:

  • Πώς να Βρίσκετε το Βιβλίο που Θέλετε στη Χαμηλότερη Τιμή σε 4΄
  • 3 Τρόποι να Προστατεύετε τις Ράχες των Βιβλίων από Φθορά
  • 10 Tips για Να Καταστρέψετε Ένα Βιβλίο Άνω των 100 Ετών
  • Ο Απόλυτος Οδηγός Ηλεκτρονικής Ανάγνωσης
  • 8 Παγίδες Που σας Περιμένουν στην Επόμενη Έκθεση Βιβλίου

Είναι βέβαια πολύ σημαντικό να βρείτε έναν πιασάρικο τίτλο που θα ελκύσει την προσοχή των αναγνωστών σας και θα τους υποκινήσουν να διαβάσουν το άρθρο.

Βήμα 7 – Γράψτε το Αριστούργημά σας!

To WordPress χρησιμοποιεί έναν intuitive editor, παρόμοιο με το σύνηθες πρόγραμμα κειμενογράφησης που χρησιμοποιείτε. Τα νέα entries δημιουργούνται απευθείας από το WordPress admin σας. Ακολουθήστε τα εξής βήματα:

  • Επιλέξτε “Posts” στο αριστερό sidebar. Θα εμφανιστεί μια λίστα με τα blog entries σας με φθίνουσα σειρά. Επειδή βέβαια εσείς μόλις τώρα ξεκινάτε, δεν θα δείτε τίποτα σε αυτή τη λίστα.
    Posts
  • Για να δημιουργήσετε ένα νέο entry, επιλέξτε το “Add New” στο πάνω μέρος ή στο sidebar. Θα σας μεταφέρει στο editor και εκεί μπορείτε να αρχίσετε το blogging.
    Add new post
  • Επιλέξτε το εικονίδιο “Toolbar Toggle” για να αποκτήσετε περισσότερες επιλογές επεξεργασίας να νοικοκυρέψετε τις αναρτήσεις σας. Τα νέα εργαλεία είναι πολύ χρήσιμα για τη δημιουργία υποτίτλων στα άρθρα σας.
  • Πρώτα απ’ όλα, προσθέστε έναν από τους τίτλους των θεμάτων που βρήκατε στο προηγούμενο βήμα στο title text box. Αμέσως, μετά το WordPress θα δημιουργήσει ένα permalink βάσει των keywords που χρησιμοποιούνται στον τίτλο σας.
    Title και Permalinks
  • Μπορείτε να αρχίσετε να γράφετε το σώμα του άρθρου σας στο αντίστοιχο πλαίσιο, ωσότου νιώσετε ικανοποιημένοι με το περιεχόμενό σας.
    Το σώμα του άρθρου
  • Πιθανότατα θα θέλατε να προσθέσετε λίγα οπτικά βοηθήματα στο περιεχόμενό σας – οι εικόνες βοηθούν πολύ τους αναγνώστες και συχνά μπορούν να αποτυπώσουν έννοιες και νοήματα πολύ καλύτερα και εναργέστερα από ό,τι οι λέξεις. Για να προσθέσετε νέες εικόνες,
    βεβαιωθείτε πως ο κέρσορας του κειμενογράφου είναι ακριβώς στο σημείο του κειμένου που θέλετε να βρίσκεται η εικόνα.
    Πατήστε την επιλογή “Add Media”.
    Προσθήκη πολυμέσων
  • Τώρα σύρετε και αφήστε το αρχείο της εικόνας στο media box.
  • Αφού ανεβεί το αρχείο, επιλέξτε την εικόνα και κάντε κλικ στην επιλογή “Insert into post”.
  • Στη συνέχεια, μπορείτε να διαμορφώσετε όπως θέλετε τα μεγέθη και να προσθέσετε hyperlinks στις εικόνες που θέλετε.
  • Η εικόνα σου θα εισαχθεί αυτόματα στο post σας.

Μόλις ολοκληρώσετε τη συγγραφή του άρθρου σας, θα πρέπει να κάνετε μερικές ακόμη βελτιστοποιήσεις χρησιμοποιώντας το Yoast SEO plugin.

Το Yoast έχει ορισμένα συγκεκριμένα settings που μπορούν να βρεθούν αμέσως κάτω από το πλαίσιο του main text.

Τα 4 κύρια settings είναι:

  1. SEO title
  2. Slug
  3. Meta description
  4. Focus keyword

Βασικές ρυθμίσεις Yoast

Συμπληρώνοντας αυτά τα settings θα έχετε στη διάθεσή σας ένα preview του πώς θα φαίνεται το post σας όταν θα ανακαλυφτεί από τις μηχανές αναζήτησης της Google.

Φροντίστε να δημιουργήσετε SEO titles που θα υποκινούν τον άλλον να κάνει το κλικ, καθώς και meta descriptions που να εξηγούν περί τίνος πρόκειται το post σας.

Το Yoast SEO plugin θα σας δώσει feedback σε πραγματικό χρόνο, καθώς θα αρχίσετε να βελτιστοποιείτε το title και το description. Προσπαθήστε να εξασφαλίσετε όσο το δυνατόν περισσότερες πράσινες ενδείξεις, αλλά μην τρελαθείτε κιόλα αν δεν μπορέσετε να πετύχετε τέλειο σκορ.

Αν μπορείτε να φτάσετε ως το 80%, βρίσκεστε σε καλό δρόμο.

Yoast score

Τελικά, αν το blog σας έχει thumbnails, καλό θα ήταν να ορίσετε και ένα featured image, δηλαδή ένα thumbnail που θα εμφανίζεται πάνω από κάθε σας ανάρτηση.

Μπορείτε να ορίσετε το featured image κάνοντας κλικ πάνω στην επιλογή “Set featured image”, κάτω δεξιά στο sidebar.

 

Θα εμφανιστεί το παραθυράκι των media, και το μόνο που χρειάζεται να κάνετε μετά είναι να σύρετε την εικόνα και να την αφήσετε στο κατάλληλο σημείο. Μόλις το upload ολοκληρωθεί, επιλέξτε το “Set featured image”.

Featured Image

Προτού δημοσιεύσετε το post σας, μπορείτε να δείτε σε προεπισκόπηση πώς θα φαίνεται η ανάρτησή σας πατώντας “preview” στο πάνω μέρος της σελίδας.

Προτού πατήσετε για δημοσίευση, καλό θα ήταν να σιγουρευτείτε πως το entry σας αποπνέει ακριβώς αυτό που εσείς θέλετε, τόσο νοηματικά, όσο και οπτικά.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και το ακόλουθο checklist προτού κάνετε τη δημοσίευση:

  • Είναι το ύφος του κειμένου συνομιλητικό;
  • Ρέουν φυσικά οι σκέψεις;
  • Μήπως είναι κουραστικό για τα μάτια, μη έχοντας αρκετό λευκό χώρο;
  • Έχετε χρησιμοποιήσει επικεφαλίδες για να διαχωρίσετε τα sections;
  • Έχετε βάλει όπου είναι απαραίτητο Bullet points και λίστες;
  • Έχω ελέγξει για γραμματικά, συντακτικά και τυπογραφικά λάθη;

Αν μπορείτε να απαντήσετε σε όλες αυτές τις ερωτήσεις καταφατικά, τότε είστε έτοιμοι για τη δημοσίευση. Πάτε το πάνω μέρος της σελίδας και πατήστε την αντίστοιχη επιλογή δημοσίευσης, η οποία και θα γίνει άμεσα.

Συγχαρητήρια! Καταφέρατε να φτιάξετε με επιτυχία ένα που δείχνει πολύ ωραία και είναι βελτιστοποιημένο για το search engine traffic. Ωραίο συναίσθημα, έτσι;

Βήμα 8 – Δημιουργήστε Ένα Editorial Calendar

Editorial Calendar

Θέλετε να μάθετε ένα καταστροφικό λάθος που κάνουν οι περισσότεροι;

Είναι να κάνουν αναρτήσεις όποτε τύχει.

Ξεχνούν πως οι νέοι fans θέλουν περισσότερο content, κι αυτοί δεν τους το δίνουν. Φυσικά, θα υπάρξουν και δυσκολίες και απρόβλεπτες περιστάσεις που ίσως εμποδίσουν να αναρτάτε πάντοτε στην ώρα σας, όπως έχετε προγραμματίσει.

Πρέπει, όμως, να προσπαθήσετε να είστε συνεπείς.

Δυστυχώς, η συνέπεια δεν εκτιμάται και πολύ σήμερα, εσείς όμως πρέπει να την κάνετε προτεραιότητά σας αν θέλετε να πετύχει το blog που ετοιμάσατε. Δεν χρειάζεται να δακτυλογραφείτε γρήγορα ή να γράφετε κατεβατά ολόκληρα.

Απλά χρειάζεται να είστε συνεπείς.

Κι ο καλύτερος τρόπος να το πετύχετε αυτό είναι να ετοιμάσετε ένα editorial calendar. Τα χρονοδιαγράμματα δεν είναι μόνο για τους New York Times και το National Geographic – μπορούν να κάνουν θαύματα και για το δικό σας ταπεινό αλλά πολλά υποσχόμενο blog.

Δείτε το έτσι:

…αν έχετε στην ατζέντα σας ένα ραντεβού με το γιατρό σας ή ένα γεύμα με ένα φίλο, προφανώς θα το τιμήσετε – ή, στην χειρότερη περίπτωση, θα το προγραμματίσετε στο αμέσως επόμενο κενό στις επόμενες 1 – 2 μέρες.

Τα Editorial calendars λειτουργούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

Μπορούν να καταστήσουν έναν μεγάλο και δύσκολο στόχο εφικτό «σπάζοντάς» τον σε μικρότερα τμήματα. Σας διατηρούν οργανωμένους.

Θέτουν μια συνεχή ροή στα social media σας και στις προσπάθειες που κάνετε μέσω του email marketing. Και θα ξαφνιαστείτε για το πόσο πολύ μπορεί να σας βοηθήσει ένα editorial calendar στον ίδιο το χαρακτήρα και στην καλλιέργεια αυτοπειθαρχίας.

Μην ξεχνάτε πως οι άνθρωποι είμαστε πλάσματα που ζουν διαμορφώνοντας συνήθειες.

Όσο καλύτερα, λοιπόν, τηρείτε το χρονοδιάγραμμά που εσείς έχετε ορίσει, τόσο γρηγορότερα θα μεγαλώσει το κοινό σας. Το ερώτημα, λοιπόν, είναι πώς θα ξεκινήσετε και πόσο θα σας κοστίσει, έτσι δεν είναι; Η απάντησή ίσως σας εκπλήξει…

ΤΙΠΟΤΑ.

Απλά δημιουργήστε έναν νέο Excel spreadsheet. Αν έχετε πολλούς συγγραφείς, καλό θα ήταν να το μοιραστείτε μαζί τους χρησιμοποιώντας το Google drive. Ξεκινήστε με 4 στήλες:

  1. Ημερομηνία δημοσίευσης
  2. Τίτλος
  3. Keyword
  4. Σημειώσεις

Φυσικά, οι ανάγκες του κάθε blog διαφέρουν, συνεπώς, μπορείτε να προσθέσετε και άλλες στήλες αν εσείς το κρίνετε απαραίτητο. Θα μπορούσατε, λόγου χάρη, να βάλετε:

  1. Συγγραφέας
  2. Κατηγορία
  3. Persona

Απλά να θυμάστε να το κρατήσετε απλό για να σας διευκολύνει και στην τήρησή του.

Τσεκάρετε λίγο το ημερολόγιό σας στο iPhone, στην Android συσκευή σας ή στο έντυπο που κρέμεται στο ψυγείο σας.

Σκεφτείτε:

Πόσο συχνά μπορώ να κάνω μια καινούργια ανάρτηση;
Μια φορά το μήνα;
Την εβδομάδα;
Την ημέρα;

Καλό θα ήταν να είστε κάπως συντηρητικοί με το στόχο που θα θέσετε, γιατί αν χάνετε τις ημερομηνίες, θα χάνετε και άτομα από τους αναγνώστες σας.

Έπειτα, τσεκάρετε τα θέματα που έχετε βρει στο Βήμα 6 και βάλτε κάτω από τη στήλη «Τίτλος». Δεν χρειάζεται οι τίτλοι σας να είναι τέλειοι ευθύς εξαρχής. Βάλτε αρχικά κάτι που να σας δίνει ένα ξεκάθαρο στίγμα ώστε να δημιουργήσετε το κείμενο που θα θέλατε για δημοσίευση.

Κάποιες φορές, τα καλύτερα headlines έρχονται στο νου αφού έχετε ολοκληρώσει το άρθρο σας.

Τότε θα έχετε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα του τι ακριβώς λέτε και σε ποιον απευθύνεται.

Η στήλη “Keyword” βοηθά στον τομέα του SEO. Αν στοχεύετε συγκεκριμένα keywords για τα οποία θέλετε να ταξινομηθείτε ψηλά, προσθέστε τα σε αυτή τη στήλη. Αν δεν σας έρχεται κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό, μπορείτε να κάνετε λίγο keyword research αργότερα.

Τέλος, είναι και η στήλη «Σημειώσεις». Αυτή η στήλη προορίζεται για οποιεσδήποτε ιδέες που ίσως σας έρθουν στο μυαλό σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα. Θα σας βοηθήσουν, επίσης, να παραμείνετε προσκολλημένοι στο θέμα που έχετε επιλέξει.

Καλό θα ήταν να συμπεριλάβετε περίπου 25 blog post topics στο editorial calendar με αντίστοιχες διορίες, οι οποίες θα πρέπει να είναι ρεαλιστικές και εφικτές. 25 blog posts είναι αρκετά για να σας κρατήσουν περισσότερο από ένα εξάμηνο αν σκοπεύετε να δημοσιεύετε κάθε εβδομάδα από ένα, ή και χρόνο αν δημοσιεύετε 2 φορές το μήνα.

Ωραία ως εδώ. Έχετε ετοιμάσει το editorial, αλλά σας λείπει το… calendar!

Πάτε στο Google Calendars και ξεκινήστε έναν νέο calendar. Αυτό το κάνετε πατώντας το κάτω βελάκι δεξιά της επιλογής “My Calendars”. Επιλέξτε “Create New Calendar” και προσθέστε ένα όνομα, μια περιγραφή και ζώνη ώρας. Μπορείτε να μοιραστείτε το calendar με άλλα μέλη που συμμετέχουν στην ομάδα σας. Αν δεν έχετε άλλα μέλη και σκοπεύετε να δουλέψετε το blog μόνος σας, μπορείτε ίσως να το μοιραστείτε με το σύντροφό σας ή με έναν καλό σας φίλο που θα έχει το θάρρος να σας… τσιτώνει για να παραμένετε εντός χρονοδιαγράμματος!

Αφού περάσετε τις σημαντικές αυτές πληροφορίες, επιλέξτε “Create Calendar” και αρχίστε να εξοικειώνεστε σιγά – σιγά με το νέο σας φίλο. Βεβαιωθείτε πως το calendar σας έχει επιλεγεί στο αριστερό sidebar και μετά αλλάξτε το schedule view σε εβδομαδιαίο. Πατήστε σε ένα time slot κάτω από μια συγκεκριμένη μέρα και προσθέστε το blog post title ως “Event Title”. Συστήνω να ορίσετε μια ειδοποίηση για μερικές μέρες προτού λήξει η διορία. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι, αν γράφετε μόνο όταν σας βολέψει, βαδίζετε σε επικίνδυνα μονοπάτια. Κάποια στιγμή οι ιδέες θα σας τελειώσουν, θα χάσετε το κίνητρό σας και θα ξεχάσετε τι είναι αυτό που σας υποκίνησε ευθύς εξαρχής να δημιουργήσετε το δικό σας blog.

Με απλά λόγια, τα Editorial calendars είναι μια εξαιρετική λύση ενάντια στην αναβλητικότητα του blogger.

Βήμα 9 – Τέλος, η Κερδοφορία…

Το τελευταίο μας βήμα είναι να κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να έχουμε κέρδος από το blog που δημιουργήσαμε. Ίσως δεν θέλετε να βάλετε αυτό το στοιχείο στο blog σας αμέσως. Κι αυτό είναι καλό. Και να γιατί.

Τα συμβατική στυλ πώλησης περιλαμβάνουν την εξής δομή:

  • Σκεφτόμαστε μια ιδέα.
  • Δημιουργούμε ένα προϊόν.
  • Προσπαθούμε να το πουλήσουμε.
  • Πάμε για πτώχευση!

Αυτή η μέθοδος έχει καταλήξει ακριβώς έτσι για τόσο πολλά άτομα και επιχειρήσεις, και αυτό συνέβη διότι δεν φρόντισαν πρώτα να δημιουργήσουν ένα κοινό που θα ήταν στη συνέχεια διατεθειμένο αν αγοράσει το προϊόν ή την περιουσία σας. Βάσισαν τη ζήτηση της αγοράς στο ένστικτο, και όχι σε πραγματικά δεδομένα. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο το blogging είναι τόσο καταπληκτικό κανάλι προς την κερδοφορία.

Σας επιτρέπει να δημιουργήσετε πρώτα ένα κοινό με διάφορα μέσα, όπως email newsletters, σχόλια blog και social media channels. Ακολουθήστε τα εξής βήματα:

  • Ρωτήστε το κοινό σας

Το Blogging επιτρέπει στους ανθρώπους να εισέλθουν στη ζωή σας. Φέρτε λίγο στο μυαλό σας τους αγαπημένους σας bloggers. Δεν σας έρχεται η αίσθηση πως τους γνωρίζετε σε προσωπικό επίπεδο;

Παράλληλα, το market research γίνεται για σας πολύ – πολύ ευκολότερο. Κάντε ερωτήσεις καθώς τελειώνετε τα blog posts και θα δείτε σύντομα που θα αποφέρουν εκατοντάδες σχόλια. Εναλλακτικά, μπορείτε, επίσης, να στέλνετε email μέσω ενός survey, χρησιμοποιώντας τα Google Forms, ώστε να αποκομίσετε πολύτιμες πληροφορίες για το τι θέλει ή τι χρειάζεται το κοινό στο οποίο στοχεύετε.

Δημιουργώντας, λοιπόν, ένα blog, ανοίγετε την πόρτα σας για να μιλήσετε με πιθανούς πελάτες, καθώς και με ανθρώπους που είναι διατεθειμένοι να σας δώσουν ειλικρινές και γνήσιο feedback και να σας πουν τι ακριβώς χρειάζονται από σας! Αν, λόγου χάρη, το 90% των ατόμων που θα απαντήσουν στο survey σας σάς πουν πως χρειάζονται μια σειρά μαθημάτων για το digital marketing, τότε τι περιμένετε; Θα είναι προφανώς διατεθειμένοι να πληρώσουν για ένα digital marketing course προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους.

  • Κερδίστε χρήματα μέσω διαφημίσεων

Αν δεν θέλετε να πουλήσετε ένα φυσικό προϊόν ή υπηρεσία, μπορείτε να κάνετε αυτό που κάνουν άλλοι publishers, να νοικιάσετε advertising space.

Ο οποιοσδήποτε μπορεί να προσθέσει στο blog του αυτό το χαρακτηριστικό χρησιμοποιώντας το Google Adsense. Αλλά, το πραγματικό κέρδος έρχεται από ιδιωτικές πωλήσεις των ad placements. Αν καταφέρετε να συγκεντρώσετε υψηλή επισκεψιμότητα, μπορείτε να αποκομίσετε ένα κανονικότατο μηνιάτικο πουλώντας απλά ad spots στο website σας σε μεγάλες επιχειρήσεις. Το μόνο που χρειάζεται εσείς να κάνετε είναι να προσθέσετε το banner τους και να συνεχίσετε να κάνετε αυτό που κάνετε καλύτερα – να γράφετε στην ώρα σας καλά και ποιοτικά κείμενα.

  • Πουλήστε προϊόντα

Ένας άλλος δρόμος προς το κέρδος είναι φυσικά να πουλήσετε προϊόντα ή υπηρεσίες – φυσικά θα πρέπει να έχουν κάποια σχέση με τη θεματολογία του blog. Καθώς θα χτίζετε καλές σχέσεις και δημιουργείτε τη δική σας κοινότητα, το ίδιο το κοινό σας θα σας κατευθύνει στη σωστή οδό, γιατί θα μοιράζοντας μαζί σας τις ανάγκες σας.

Αν θέλετε να αποκομίσετε χρήμα μέσω του blogging, τότε απλά κάντε δουλειά σας να ικανοποιήσετε αυτές τις ανάγκες.

Τελειώνοντας…

Το να ξεκινήσετε ένα blog είναι εύκολο. Πολύ εύκολο. Το να δημιουργήσετε όμως ένα blog που θα είναι επιτυχημένο και θα αποφέρει κέρδη απαιτεί σκληρή εργασία, αφοσίωση και τσαγανό. Ωστόσο, τα οφέλη είναι πολύ μεγαλύτερα από τις προκλήσεις και το ρίσκο που ίσως χρειαστεί να πάρετε.

Τα Blogs είναι οικονομικά και πλέον πολύ πιο ευπρόσιτα από οποτεδήποτε στο παρελθόν. Όπως και οτιδήποτε άλλο στη ζωή, θα υπάρξουν εμπόδια και δυσκολίες, ιδιαίτερα στο θέμα του χρονοδιαγράμματος. Σας ενθαρρύνουμε, όμως, να κάνετε το καλύτερο που μπορείτε, να βγάλετε όλο σας το πάθος και την αγάπη για το αντικείμενό σας στο blog σας.

Όλα όσα θα χρειαστείτε για το ξεκίνημά σας θα τα βρείτε εδώ. Καθώς ξεκινάτε το ταξίδι σας στο χώρο του blogging, να μην ξεχάσετε ποτέ πως απευθύνεστε σε ανθρώπους. Να είστε, λοιπόν, ο εαυτός σας. Να είστε περιπετειώδης. Να είστε ειλικρινής και αληθινός. Καθώς θα εξακολουθείτε να δημιουργείτε εξαιρετικό content, σύντομα η κοινότητά σας θα σας ακολουθήσει, θα σας ακούσει και θα ανταποκριθεί στο κάλεσμά σας.

Σας ευχόμαστε καλή επιτυχία!

 

 

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *