tourism 2017
PPC

PPC Καμπάνιες (Adwords) και Τουρισμός 2017

ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΟΓΕΙΩΣΕΤΕ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ

Ίσως να θυμάστε, έστω και αδρά, ότι κάποτε στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, όταν κάποιος ήθελε να ταξιδέψει, έκανε την εξής απλή κίνηση: καλούσε τον ταξιδιωτικό του πράκτορα, ίσως στο ταξιδιωτικό γραφείο της γειτονιάς του.

Το πολύ – πολύ να επακολουθούσε  και μια συνάντηση για καφέ προκειμένου να συζητήσουν τις λεπτομέρειες.

Σήμερα, όμως, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.

Το ίντερνετ έχει εισβάλλει για τα καλά στη ζωή μας και γι’ αυτό το προηγούμενο σενάριο φαντάζει τόσο μακρινή ανάμνηση, αν και στην πραγματικότητα αυτό ήταν το σύνηθες πριν από λίγα μόλις χρόνια.

Τώρα τα πάντα γίνονται online: Η αναζήτηση του προορισμού, η κράτηση εισιτηρίων και δωματίων, όλα γίνονται με μερικά κλικ. Δεν χρειάζεται να πάρεις από κανέναν συμβουλές για τους καλύτερους προορισμούς, τις πτήσεις, τα ξενοδοχεία, τι να δεις και πού να φας.

Ό,τι πληροφορία μπορείς να χρειαστείς – και καμιά φορά ακόμα περισσότερες-, μπορείς πλέον να τις βρεις στο ίντερνετ.

Και φυσικά μέσω του ίντερνετ διασφαλίζεται και η καλύτερη τιμή για ένα πακέτο διακοπών.

ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ

Πόσοι πελάτες ανατρέχουν στο ίντερνετ για τις διακοπές τους;

Από τα στατιστικά της Google μαθαίνουμε ότι το 80% των ταξιδιωτών αρχίζουν να σχεδιάζουν τις διακοπές τους online, και η πλειονότητα αυτών μέσω του κινητού τους.

Οι μεγάλες φίρμες στον ταξιδιωτικό κλάδο το γνωρίζουν καλά αυτό. Γι’ αυτό άλλωστε και η τουριστική βιομηχανία είναι η τρίτη πιο ανταγωνιστική βιομηχανία για τις διαφημίσεις της Google και, ως αποτέλεσμα, βρίσκεται στους 3 καλύτερους πελάτες της Google, ξοδεύοντας πάνω από 3 δις παγκόσμια σε καμπάνιες PPC σε ετήσια βάση – δηλαδή ο ταξιδιωτικός κλάδος συνδράμει κάθε μέρα την Google με πάνω από 8 εκατομμύρια!

ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥ PPC MARKETING

Γιατί, όμως, οι τουριστικές επιχειρήσεις επενδύουν τόσο πολλά χρήματα στο pay per click marketing;

Με απλά λόγια, επειδή το ποσοστό ROI (απόδοση επένδυσης) είναι πολύ μεγάλο. Μια έρευνα, λόγου χάρη, της Wordstream αναφέρει ότι το μέσο ποσοστό μετατροπής στον τουρισμό είναι πάνω από 2%.

Αν, λοιπόν, θέλετε και εσείς οι τουριστικές καμπάνιες σας να αποδίδουν το μέγιστο, τα νέα είναι καλά. Η επιθυμία σας δεν είναι όνειρο θερινής νυκτός. Σε αυτό το άρθρο θα μάθετε πώς μπορεί να γίνει πραγματικότητα.

Πιο συγκεκριμένα, σε αυτό το άρθρο θα μάθετε πώς να παράγετε κέρδη για την επιχείρησή σας μέσω του paid search marketing. Αυτός ο οδηγός θα ασχοληθεί με βασικές γνώσεις και κάποιες τεχνικές πιο προχωρημένου επιπέδου για να μπορέσετε να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό.

Οι ενότητες που θα εξεταστούν είναι οι εξής:

  • Πώς και Γιατί να Παρακολουθείτε τις Μετατροπές σας
  • Πώς να Βρείτε Επικερδείς Λέξεις – κλειδιά στον Κλάδο σας
  • Πώς να Δημιουργήσετε μια Καμπάνια με Ανοδική Πορεία
  • Πώς η Εποχικότητα Επηρεάζει τις Ενέργειες PPC στον Ταξιδιωτικό Κλάδο
  • Τι είναι το Dynamic Search Ad και πώς να Αξιοποιήσετε τη Λειτουργία του

Είτε είστε ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης, είτε είστε μέλος της ομάδας marketing μιας μεγάλης εταιρίας, αυτός ο οδηγός θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τις κακοτοπιές και να φτάσετε με ασφάλεια στον προορισμό σας – την επιτυχία!

ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΣΑΣ

Πρώτα από όλα, ας ορίσουμε τον όρο «μετατροπή». Πολλοί πιστεύουν ότι «μετατροπή» είναι οι αγορές που γίνονται online, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Για επιχειρήσεις στον ταξιδιωτικό κλάδο, μια μετατροπή θα μπορούσε να είναι ένα τηλεφώνημα, η συνέχεια μιας τηλεφωνικής επικοινωνίας, ένα email με μια ερώτηση ή μια εγγραφή στο newsletter σας. Γιατί θεωρούνται όλα αυτά μετατροπές; Επειδή είναι πολύ δύσκολο να κάνει ένας πελάτης κράτηση προτού ενημερωθεί πλήρως για το πακέτο διακοπών που προσφέρετε (ειδικά αν δεν είστε κάποια εταιρεία – κολοσσός, όπως η Expedia ή η Booking.com).

Γιατί, όμως, είναι απαραίτητο να παρακολουθείτε κάθε πιθανή μετατροπή;

Μπορείτε και να μην ελέγχετε την κάθε μετατροπή, αλλά η αλήθεια είναι πως αξίζει τον κόπο. Αν θέλετε να βλέπετε ποια καμπάνια έχει αποτέλεσμα και ποια δεν έχει, αν θέλετε να βελτιστοποιήσετε την απόδοσή τους, αν θέλετε να γλιτώσετε χρήματα και να αυξήσετε το ποσοστό ROI, τότε είναι απολύτως αναγκαίο να παρακολουθείτε ακόμα και την πιο μικρή – φαινομενικά – μετατροπή.

Το γεγονός ότι η πρώτη ενότητα αυτού του οδηγού ασχολείται με τις μετατροπές καταδεικνύει πόσο σημαντικές είναι για την επιχείρησή σας!

Πώς μπορείτε να παρακολουθείτε τις μετατροπές σας;

Αν έχετε διάφορα είδη μετατροπών (όπως αυτές που αναφέρθηκαν στην πρώτη παράγραφο της ενότητας), αυτό που χρειάζεστε είναι μια συναφή σελίδα προορισμού, μια σελίδα επιβεβαίωσης και ένα ιδιαίτερο στοιχείο για κάθε είδος μετατροπής. Αυτό το ιδιαίτερο στοιχείο είναι ένα κομμάτι κώδικα, διαφορετικό όπως είπαμε για κάθε είδος μετατροπής. Ο κώδικας αυτός μπαίνει στη σελίδα που βλέπει ο χρήστης αφού προβεί σε μια ενέργεια μετατροπής, λόγου χάρη, στην σελίδα επιβεβαίωσης μιας κράτησης ή της επιβεβαίωσης της λήψης του online καταλόγου σας. Λειτουργώντας ως ετικέτα, σημειώνει τη στιγμή που πραγματοποιείται μια μετατροπή.

Ένα από τα εργαλεία που προσφέρει η Google, ο Διαχειριστής Ετικετών (Google Task Manager) μπορεί να σας βοηθήσει να εφαρμόσετε τις ετικέτες σας. Χάρη σε αυτό το εργαλείο κερδίζετε χρόνο και γλυτώνετε κόπο ενώ μπορείτε να βάλετε όσες ετικέτες θέλετε εσείς στην ιστοσελίδα σας. Αν δεν είστε εξοικειωμένοι με αυτό το εργαλείο, ζητήστε να σας βοηθήσουν.

Για να ενεργοποιήσετε την παρακολούθηση μετατροπών στο AdWords:

  • Κάντε κλικ στην καρτέλα «Εργαλεία» και επιλέξτε «Μετατροπές» από το κυλιόμενο μενού που θα εμφανιστεί.
  • Πατήστε το κόκκινο κουμπί «+Μετατροπή» και επιλέξτε το είδος της μετατροπής που θέλετε να παρακολουθείτε.
  • Ονομάστε τη Μετατροπή, εισάγετε μια τιμή (μόνο στην περίπτωση που εφαρμόζεται) και στην συνέχεια πατήστε «Αποθήκευση και Συνέχεια»

Αφού ρυθμίσατε την παρακολούθηση μετατροπών, πρέπει να αφήσετε τον λογαριασμό σας να λειτουργήσει για ένα διάστημα προκειμένου να συγκεντρώσει επαρκή δεδομένα για ανάλυση. Το πόσο μεγάλο θα είναι αυτό το διάστημα θα εξαρτηθεί από τον όγκο αναζήτησης των λέξεων – κλειδιών που έχετε επιλέξει. Συνήθως, όμως, δύο εβδομάδες είναι ένα επαρκές διάστημα για να έχετε μια καλή εικόνα αυτής της λειτουργίας.

Η παρακολούθηση μετατροπών τηλεφωνικών κλήσεων θα σας φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία!

Παρά την επανάσταση που έφερε το ίντερνετ στον τρόπο με τον οποίο γίνονται πλέον κατά κόρον οι κρατήσεις, οι τηλεφωνικές κλήσεις παραμένουν ακόμη ένα από τα πιο σημαντικά είδη μετατροπών της επιχείρησής σας. Μια τηλεφωνική κλήση πιθανόν να σας φέρει σε επαφή με έναν χρήστη που έχει απορίες, θέλει να μάθει περισσότερα για το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε και τελικά η κλήση αυτή να οδηγήσει σε μια κράτηση.

Οι τηλεφωνικές κλήσεις εξακολουθούν να είναι πολύ σημαντικές επειδή συμβάλλουν στο να πειστεί ο πελάτης ότι το πακέτο που προσφέρετε είναι αυτό που χρειάζεται για τις επόμενες διακοπές του. Εφόσον θα δαπανήσει από εκατοντάδες έως και χιλιάδες ευρώ, πρέπει να είναι βέβαιος για την επιλογή του. Χρειάζεται, με άλλα λόγια, να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του. Εκεί λοιπόν που υστερεί πολλές φορές το απρόσωπο ίντερνετ, έρχεται να το καλύψει η άμεση επικοινωνία των τηλεφωνικών κλήσεων.

Αν, λοιπόν, η επιχείρησή σας δεν παρακολουθεί τις μετατροπές τηλεφωνικών κλήσεων, ήρθε η ώρα να ξεκινήσει να το κάνει! Και δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία να μην ξεκινήσετε, εφόσον η Google πλέον προσφέρει μια δωρεάν λειτουργία με την οποία μπορείτε να παρακολουθείτε αυτές τις μετατροπές, και μάλιστα με πάρα πολλές επεξηγήσεις για όσους το τολμούν για πρώτη φορά.

Θα ήταν βέβαια καλό να εγκαταστήσετε και ένα σύστημα παρακολούθησης μετατροπών κλήσεων μιας τρίτης εταιρίας (πέραν δηλαδή της Google), για να μπορέσετε να αναλύσετε βαθύτερα τις μετατροπές σας και να δείτε την αξία τους σε πωλήσεις ακόμα και σε επίπεδο μιας λέξης – κλειδί. Και φτάνουμε στη δεύτερη ενότητα…

ΠΩΣ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΠΙΚΕΡΔΕΙΣ ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΣΑΣ

Η αναζήτηση λέξεων – κλειδιών – ιδιαίτερα σε μια βιομηχανία που έχει να κάνει με τα ταξίδια και τον τουρισμό – αφορά φράσεις που έχουν νόημα και προσθέτουν αξία στην επιχείρησή σας. Με απλά λόγια, είναι οι φράσεις που οι δυνητικοί σας πελάτες πληκτρολογούν στην μηχανή αναζήτησης της Google για να βρουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

Ξεκινήστε από τη σελίδα προορισμού

Για να βρείτε τις κατάλληλες λέξεις – κλειδιά για τη δική σας επιχείρηση, πρέπει να ξεκινήσετε ανάποδα. Δηλαδή να σκεφτείτε τη σελίδα προορισμού που θέλετε να δει ο δυνητικός σας πελάτης όταν κάνει κλικ στη διαφήμισή σας.

Η σελίδα αυτή, για να πετύχει τον σκοπό της και να κερδίσει την παραμονή του δυνητικού πελάτη σας στο site σας, θα πρέπει να έχει μια δομή φιλική προς τον χρήστη και να παρουσιάζει επαρκώς όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρησή σας με απλό και κατανοητό τρόπο.

Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα ταξιδιωτικό γραφείο και θέλετε να βρείτε τις πιο κατάλληλες λέξεις – κλειδιά για την επιχείρησή σας. Πρέπει να ακολουθήσετε τα εξής βήματα:

  • Μεταβείτε στο Google AdWords Keyword Planner και δημιουργήστε, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, έναν λογαριασμό. Έχοντας υπόψη τη σελίδα προορισμού που θα δουν οι δυνητικοί σας πελάτες όταν θα κάνουν κλικ στη διαφήμιση, πληκτρολογήστε τις λέξεις-κλειδιά που θεωρείτε ότι είναι πιο συναφείς με τα περιεχόμενα αυτής της σελίδας. Θα μπορούσατε, για παράδειγμα, να πληκτρολογήσετε «Προσφορές Ξενοδοχεία Πήλιο» ή «Ταξίδια Καλοκαίρι 2017 Ελλάδα», αν έχετε κάποιο σχετικό άρθρο, κ.ά.
  • Βεβαιωθείτε ότι η χώρα που στοχεύετε είναι σύμφωνη με τη γλώσσα που χρησιμοποιείτε στη σελίδα σας. Διαφορετικά, αν η χώρα είναι η Αμερική και εσείς δεν έχετε μεταφρασμένη στα αγγλικά τη σελίδα σας, κανείς δεν θα καταλάβει τι λέτε. Κι εφόσον αναφερόμαστε στον τομέα του τουρισμού, είναι βέβαια αναγκαίο να είναι μεταφρασμένη η σελίδα σας τουλάχιστον στην αγγλική γλώσσα.
  • Πατήστε το κουμπί «Πάρτε Ιδέες» και δείτε τα αποτελέσματα, τα οποία είναι:
    • Ο όγκος αναζήτησης για κάθε λέξη – κλειδί
    • Επιπρόσθετες προτάσεις για άλλες σχετικές λέξεις – κλειδιά
  • Ανοίξτε ένα κενό φύλλο εργασίας Excel και σημειώστε τη σελίδα προορισμού σας και από κάτω μια στήλη με τις λέξεις – κλειδιά που θέλετε να χρησιμοποιήσετε.
  • Επαναλάβετε το βήμα 4 για κάθε σελίδα προορισμού της ιστοσελίδας σας. Αυτή η διαδικασία θα σας βοηθήσει να καταλάβετε ποια είναι η καλύτερη σελίδα προορισμού για μια λέξη – κλειδί και να διακρίνετε ποιες βελτιώσεις πρέπει να κάνετε στην ιστοσελίδα σας (ίσως προσθέτοντας επιπλέον σελίδες) για να έχετε μεγαλύτερη επιτυχία στη συνάφεια των αποτελεσμάτων με τις λέξεις – κλειδιά.

Μικρά Μυστικά Επιτυχίας

  • Λίγα και καλά. Για αρχή ξεκινήστε με μια μικρή λίστα με λέξεις – κλειδιά. Αυτό απαιτεί προσπάθεια από μέρους σας γιατί είναι πολύ εύκολο να χαθείς σε έναν ωκεανό από αναζητήσεις λέξεων – κλειδιών.
  • Ποιότητα και όχι ποσότητα. Εστιάστε στη συνάφεια των λέξεων – κλειδιών με τη σελίδα προορισμού σας. Οι καλύτερες λέξεις – κλειδιά είναι αυτές που σχετίζονται περισσότερο με τις υπηρεσίες που προσφέρετε και διαφαίνονται με την πρώτη ματιά στη σελίδα σας. Αυτό θα σας κάνει να ξεχωρίσετε.
  • Ο χρόνος είναι ο καλύτερος φίλος της αξιολόγησης. Αφήστε το χρόνο να δείξει αν η PPC καμπάνια σας έχει δυνατότητες.
  • Προσαρμόστε τις λέξεις – κλειδιά ανάλογα με τα αποτελέσματα. Να είστε συγκεκριμένοι. Μια πολύ γενική λέξη – κλειδί θα έχει πολύ ανταγωνισμό, το οποίο σημαίνει περισσότερα χρήματα για να την αγοράσετε. Αν ο προϋπολογισμός σας δεν σας επιτρέπει να κατοχυρώσετε τις προφανείς και γενικές λέξεις – κλειδιά, εστιάστε σε πιο εξειδικευμένες αναζητήσεις που περιγράφουν με μεγαλύτερη ακρίβεια αυτό που προσφέρετε.

ΠΩΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΜΙΑ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΜΕ ΑΝΟΔΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

Τώρα που έχετε έτοιμη τη λίστα με τις λέξεις-κλειδιά, ήρθε η ώρα να ρυθμίσετε την καμπάνια σας.

Όλα ξεκινούν από ένα μικρό κόκκινο κουμπί, το «+ΚΑΜΠΑΝΙΑ» κουμπί.

Δομή Καμπάνιας

Επιλέξτε μόνο το «Δίκτυο Αναζήτησης».

Σε αυτό το βήμα, είναι σημαντικό να ονομάσετε την καμπάνια σας και να επιλέξετε όλες τις κατάλληλες λειτουργίες.

Τοποθεσίες – Είναι πολύ σημαντικό να στοχεύσετε σε τοποθεσίες που μπορείτε να εξυπηρετήσετε, ή ακόμα και συγκεκριμένους πελάτες σε αυτές τις τοποθεσίες.

Θα μπορούσε, λόγου χάρη, κάποιος να αναζητεί φθηνές πτήσεις από Θεσσαλονίκη. Αν εσείς προσφέρετε εισιτήρια με αναχωρήσεις μόνο από την Αθήνα, δεν θα μπορέσετε να εξυπηρετήσετε το συγκεκριμένο πελάτη. Συνεπώς, θα πρέπει να αποκλείσετε τη λέξη – κλειδί «πτήσεις από Θεσσαλονίκη» και να αυξήσετε τη συνάφεια της διαφήμισής σας.

Στην καρτέλα «Γλώσσες» κάντε κλικ στην «Επεξεργασία» και προσθέστε όλες τις δυνατές επιλογές. Αν δεν το κάνετε αυτό θα αποκλείσετε τη διαφήμισή σας από πελάτες που έχουν διαφορετική γλώσσα στις ρυθμίσεις του browser τους. Άλλωστε, εφόσον πρόκειται για τουρίστες, οι αναζητήσεις τους θα είναι στα αγγλικά, όποια κι αν είναι η μητρική τους γλώσσα.

Στο σημείο αυτό, θα αναφερθούμε σε μερικές στρατηγικές για τις προσφορές αγοράς λέξεων – κλειδιών (bidding).

Αν χρησιμοποιείτε τα AdWords για πρώτη φορά και μόλις έχετε ανοίξει λογαριασμό, τότε θα ήταν καλό να χρησιμοποιήσετε το Manual CPC. Πρόκειται για μια φόρμα εισαγωγής προσφορών (bidding format) με την οποία μπορείτε να έχετε τον πλήρη έλεγχο των ποσών που πληρώνετε ανά κλικ.

  • Εισάγετε ένα ποσό ως προεπιλογή (Default bid), καθώς και έναν ημερήσιο προϋπολογισμό. Για το σκοπό αυτό μπορείτε να αξιοποιήσετε τις προτάσεις του Keyword Planner.
  • Στο πεδίο Delivery Method, κρατήστε την επιλογή Standard.
  • Μην προβληματίζεστε ιδιαίτερα με τις επεκτάσεις διαφημίσεων (Ad Extensions) αυτή τη στιγμή. Θα προστεθούν αργότερα στο επίπεδο Ομαδοποίησης των διαφημίσεων.

Ομολογουμένως, ο προγραμματισμός των διαφημίσεων έχει τις δυσκολίες του. Προκειμένου να βελτιστοποιήσετε την καμπάνια σας χρειάζεστε δεδομένα. Με άλλα λόγια, πρέπει να δείτε εμπράκτως τι συμβαίνει όταν οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης ψάχνουν λέξεις – κλειδιά και πόσες τελικά είναι οι μετατροπές. Αν δεν έχετε ακόμα αυτά τα δεδομένα, αφήστε την καμπάνια σας να τρέξει 24 ώρες το 24ωρο. Μετά από λίγες ημέρες, η καρτέλα που εμφανίζει την απόδοση θα σας ανταμείψει για την υπομονή σας.

Ξεκινήστε την καμπάνια σας με την επιλογή «Ομοιόμορφη Εναλλαγή» στο πεδίο εναλλαγή διαφημίσεων. Με αυτή τη ρύθμιση μπορείτε να πάρετε αξιόπιστα αποτελέσματα έπειτα από ένα Α/Β testing.

Ομάδες Διαφημίσεων AdWords

Η οργάνωση των διαφημίσεών σας είναι ζωτική για την ευημερία της επιχείρησής σας. Στον αντίποδα, η κακή οργάνωση έχει ως αποτέλεσμα αχρείαστες δαπάνες σε χρόνο και χρήμα.

Θυμάστε τα παραδείγματα λέξεων κλειδιών στα οποία αναφερθήκαμε πιο πάνω; Το Keyword planner είχε εμφανίσει και άλλες λέξεις-κλειδιά, όπως «Πρωτομαγιά στο Πήλιο», «Καλοκαιρινά πακέτα διακοπών» κ. ά. Διαλέξτε μια από αυτές τις λέξεις – κλειδιά, ίσως μια πολύ συγκεκριμένη, όπως «Πρωτομαγιά στο Πήλιο». Με αυτήν θα δημιουργήσετε μια ομάδα διαφημίσεων (AdGroup). Στο όνομα της ομάδας θα συμπεριλάβετε τη λέξη – κλειδί σας, λόγου χάρη, «Προσφορές-Πρωτομαγιά στο Πήλιο».

Αυτή η ομάδα λέγεται SKAG (Single Keyword Ad Group) επειδή περιέχει μία μόνο λέξη κλειδί. Κάτω από αυτή την ομάδα μπορείτε να προσθέσετε εναλλαγές αντιστοίχισης για αυτή τη λέξη κλειδί. Για παράδειγμα:

  • [πρωτομαγιά στο Πήλιο]
  • ‘πρωτομαγιά στο Πήλιο’
  • +πρωτομαγιά +στο +Πήλιο

Με αυτό τον τρόπο περιλαμβάνεστε στα αποτελέσματα οποιασδήποτε αναζήτησης που περιέχει τη συγκεκριμένη λέξη κλειδί, ακόμα και σύνθετες αναζητήσεις που δεν μπορείτε να δείτε στο Keyword Planner.

Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα της χρήσης των Single Keyword Ad Groups είναι η ικανότητα αντιστοίχισης των υπό αναζήτηση όρων και του κειμένου της διαφήμισής σας.

Η βασική δομή μιας πετυχημένης διαφήμισης είναι η εξής:

  • Τίτλος: Πρέπει να συμπεριλαμβάνει τη λέξη-κλειδί.
  • 2ος Τίτλος: Μια δυναμική πρόταση USP (Unique Sales Point).
  • URL: Πρέπει και πάλι να περιλαμβάνει τη λέξη-κλειδί.
  • Περιγραφή: Προβάλλετε τα οφέλη και συμπεριλάβετε μια παρότρυνση για δράση (CTA).

Αν λάβετε υπόψη σας όλα τα παραπάνω, έχετε δημιουργήσει μια πολύ εξειδικευμένη διαφήμιση για κάποιον που αναζητεί το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία.

Για να δείτε αν όντως η διαφήμισή σας έχει αποτελέσματα, πρέπει να κάνετε το τεστ σύγκρισης A/B (A/B test). Συνεπώς, χρειάζεστε άλλη μια παρόμοια διαφήμιση σε αυτή την ομάδα AdGroup. Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει και διαφοροποιείστε το κείμενο της πρώτης με δημιουργικό τρόπο. Κάντε τη δεύτερη διαφήμιση να ξεχωρίζει.

Για παράδειγμα:

  • Τίτλος: Δυναμική Λέξη + Λέξη – Κλειδί
  • 2ος Τίτλος: Δημιουργείστε συναισθήματα (π. χ. Προσφορά 70% – Προλάβετε!)
  • URL: Φροντίστε να περιλαμβάνει τη λέξη-κλειδί (εδώ δεν αλλάζει κάτι).
  • Περιγραφή: Αλλάξτε το λεγόμενο “Call to Action.” Για παράδειγμα αντικαταστήστε το «Επικοινωνήστε μαζί μας» με τη φράση «Κάντε Κράτηση Online Τώρα!»

Τώρα πρέπει να αφήσετε την ομάδα διαφημίσεων να τρέξει για επαρκές χρονικό διάστημα, έχοντας όπως είπαμε τις διαφημίσεις να εναλλάσσονται ομοιόμορφα και στον κατάλληλο καιρό αποφασίστε ποια από τις δύο καμπάνιες πρέπει να σταματήσετε λόγω χαμηλής απόδοσης. Αλλά η διαδικασία της βελτιστοποίησης δεν σταματάει εδώ. Αν θέλετε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα δημιουργήστε μια άλλη διαφήμιση και επαναλάβετε τη διαδικασία. Οι ανάγκες και οι επιθυμίες των πελατών σας αλλάζουν, το ίδιο πρέπει να κάνουν και οι διαφημίσεις σας. Μπορεί να είναι κουραστικό αλλά αξίζει τον κόπο.

Και αφήσαμε για το τέλος αυτής της ενότητας τις λεγόμενες Επεκτάσεις Διαφήμισης (Ad Extensions).

Οι επεκτάσεις διαφημίσεων σας προσφέρουν τη δυνατότητα να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό, να ελκύσετε περισσότερους δυνητικούς πελάτες (αύξηση CTR rate) και να βελτιώσετε την ποιότητα της διαφήμισης. Πρόκειται για μικρά κομμάτια κώδικα (snippets) που περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικές με την επιχείρησή σας.

Είδη Επέκτασης Διαφημίσεων

Επεκτάσεις Διαφημίσεων

Υπάρχουν οι αυτόματες επεκτάσεις, τις οποίες παράγει η ίδια η Google, και οι μη αυτόματες επεκτάσεις στις οποίες έχετε περισσότερο έλεγχο όσον αφορά τις πληροφορίες που θα προβάλει η διαφήμισή σας. Η δεύτερη περίπτωση «σπάει» ακόμα περισσότερο στις εξής επεκτάσεις:

  • Sitelinks extensions – Όπως δηλώνει και το όνομά της, είναι η προσθήκη link που συνδέουν τον χρήστη με άλλες σελίδες της ιστοσελίδας σας.
  • Callout extensions – Πρόκειται για φράσεις στις οποίες δεν μπορεί κάποιος να κάνει κλικ, αλλά κάνουν πιο ελκυστική τη δική σας διαφήμιση σε σχέση με αυτές των ανταγωνιστών σας.
  • Call extensions – είναι η δυνατότητα να εκτελέσει κάποιος μια κλήση με ένα κλικ, το οποίο είναι πιο βολικό για διαφημίσεις που προβάλλονται σε κινητά τηλέφωνα. Σημαντική Σημείωση: Ενεργοποιείστε αυτού του είδους τις επεκτάσεις μόνο αν το προσωπικό σας είναι έτοιμο να δεχτεί κλήσεις. Δεν θέλετε να σπαταλήσετε πολύτιμα κλικ, ούτε να αποθαρρύνετε τους πελάτες σας.
  • Location extensions – είναι επεκτάσεις συνδεδεμένες με το Google My Business και φανερώνουν την τοποθεσία του φυσικού σας καταστήματος ή γραφείου.

Πειραματιστείτε με όλα αυτά τα είδη επέκτασης και δείτε ποια σας ταιριάζουν καλύτερα. Το ρητό «όσο πιο πολλά τόσο πιο καλά» δεν χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη περίπτωση, συνεπώς μην τα ενεργοποιήσετε όλα μαζί. Θυμηθείτε ότι χρειάζεται να ελέγχετε τακτικά και να αξιολογείτε τις κινήσεις σας για να βελτιστοποιείτε τις διαφημίσεις σας.

ΠΩΣ Η ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ PPC ΣΤΟΝ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΛΑΔΟ

Η εποχικότητα είναι πολύ σημαντική στον Ταξιδιωτικό Κλάδο. Το πόσο σημαντική είναι εξαρτάται, φυσικά, από τον προορισμό και το είδος των διακοπών. Αν η επιχείρησή σας, λοιπόν, επιθυμεί να αυξήσει τις πωλήσεις σε μια συγκεκριμένη περίοδο διακοπών, αυτή η ενότητα είναι για εσάς.

Ποια είναι η στρατηγική για διαφημίσεις με εποχικότητα; Η απάντηση είναι η εξειδίκευση, το αντίθετο δηλαδή της ομαδοποίησης που αναφέραμε προηγουμένως.

Οι ξεχωριστές καμπάνιες για διαφορετικούς προορισμούς και είδη διακοπών θα σας βοηθήσει να έχετε τον πλήρη έλεγχο στις ρυθμίσεις των διαφημίσεων και στον προϋπολογισμό σας.

Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να έχετε δύο είδη διακοπών για το Πήλιο. Μία για το χειμώνα και μία για το καλοκαίρι. Θα μπορούσατε για παράδειγμα να ονομάσετε την πρώτη «Σκι στο Πήλιο -Τριήμερη Διαμονή» και τη δεύτερη «Παραθαλάσσια Ξενοδοχεία- Πήλιο». Με τη διαδικασία αξιολόγησης που προαναφέρθηκε μπορείτε να δείτε το ενδιαφέρον των δυνητικών αγοραστών σας και να αποφασίσετε αν θα προωθήσετε μια συγκεκριμένη εποχή που χαρακτηρίζεται χαμηλή περίοδος ή  αν θα επιδιώξετε να αυξήσετε τις κρατήσεις στην υψηλή περίοδο. Στη συνέχεια σας παραθέτουμε τί μπορείτε να κάνετε για κάθε μία από τις δύο επιλογές σας:

Τουριστική Περίοδος

  • Μέσω του remarketing προσκαλέστε τους χρήστες που επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα σας αλλά δεν έγιναν πελάτες να την επισκεφτούν ξανά.
  • Κάντε προσφορές με μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που λήγουν σε λίγες μέρες – θα δείτε απίστευτα αποτελέσματα!
  • Επαναδιατυπώστε τη διαφήμισή σας και κάντε τη μοναδική, χτυπώντας τον ανταγωνισμό.

Μη Τουριστική Περίοδος

  • Βρείτε νέους πελάτες μέσω εμφάνισης διαφημίσεων σε αναζητήσεις γενικού περιεχομένου.
  • Τονίστε τους ποια είναι τα οφέλη της επιχείρησής σας έναντι του ανταγωνισμού με ένα δυναμικό κείμενο.
  • Ανταμείψτε όσους τελικά έκαναν την πρώτη τους κράτηση με μια προσφορά ειδικά για εκείνους.

Υπολογίστε με σύνεση τον προϋπολογισμό σας για κάθε περίοδο. Είναι προφανές ότι θέλετε να ξοδέψετε περισσότερα όταν υπάρχει περισσότερη κίνηση, αλλά μην αγνοήσετε ένα πιθανό κύμα αγοραστών που θέλουν να κάνουν κράτηση αρκετά νωρίς. Τα στατιστικά στοιχεία θα σας βοηθήσουν στις αποφάσεις σας.

Επωφεληθείτε από τις εκδηλώσεις του προορισμού διακοπών

Πολλές φορές, ταξιδιώτες που πρόκειται να παρευρεθούν σε μια εκδήλωση αναζητούν ένα δωμάτιο για να διανυκτερεύσουν. Επίσης, πιθανόν να ενδιαφέρονται να μάθουν πληροφορίες για την περιοχή και για παρόμοιες εκδηλώσεις σε κοντινή απόσταση. Ένα παράδειγμα είναι οι εμπορικές εκθέσεις που γίνονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

  • Προβλέψτε τις επιθυμίες των πελατών σας και φροντίστε να είστε εκεί όταν θελήσουν να σας αναζητήσουν.
  • Δημιουργήστε μια διαφήμιση με αντίστοιχο τίτλο, για να σας βρουν πιο εύκολα. Γράψτε άρθρα χρήσιμα για το ταξίδι τους.
  • Αυξήστε την προσφορά για τις λέξεις – κλειδιά την περίοδο που είναι πιο πιθανό να αυξηθεί η κίνηση για αυτές τις εκθέσεις.

Προγραμματισμός Διαφημίσεων

Αυτή η λειτουργία σάς επιτρέπει να ελέγχετε πότε θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις και πότε όχι. Μπορείτε επίσης να αυξομειώνεται το ποσό της προσφοράς σας για τις λέξεις – κλειδιά μέσα στη μέρα. Αυτό σας επιτρέπει να κάνετε τα παρακάτω:

Βελτιστοποίηση Προγραμματισμού Διαφημίσεων

Μερικές ιδέες ακόμα για βελτιστοποίηση της καμπάνιας σας:

  • Αυξήστε την προσφορά τις εργάσιμες ώρες της επιχείρησής σας.
  • Οι πελάτες ανταποκρίνονται περισσότερο το πρωί της Δευτέρας και το πρωί της Παρασκευής.
  • Μειώστε την προσφορά από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 8 το πρωί.
  • Η Κυριακή είναι η μέρα χαλάρωσης και αναζήτησης προσφορών για τους πελάτες σας.

Προϋπολογισμός

Αν ο προϋπολογισμός σας είναι μικρός και δεν μπορείτε να ανταγωνιστείτε τους γίγαντες του τουριστικού και ταξιδιωτικού κλάδου, δυστυχώς θα χάσετε αρκετούς από τους πελάτες που θα μπορούσαν να σας αναλογούν. Αλλά ο κανόνας εδώ, για να έχετε επιτυχία, είναι να μην ανοιχτείτε πολύ, περισσότερο από όσο αντέχετε.

Αυξήστε τα ποσά σταδιακά, καθώς βλέπετε τα κέρδη σας να αυξάνονται. Αλλά από την άλλη, μην περιορίζετε την καμπάνια σας υπερβολικά αν κάθε πελάτης σας φέρνει αρκετό κέρδος. Να θυμάστε ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις επενδύουν τα μεγαλύτερα ποσά για marketing στις ppc καμπάνιες, και αυτό λέει πολλά.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ DYNAMIC SEARCH AD ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ

Όταν έχετε πάρα πολλές καμπάνιες και δεν μπορείτε να βρείτε χρόνο για να τις ενημερώνετε και να τις βελτιστοποιείτε, η λύση είναι το DSA (Dynamic Search Ad). Πρόκειται για μια λειτουργία του AdWords, η οποία δημιουργεί αυτόματα μια διαφήμιση στα μέτρα της σελίδας προορισμού σας και των σχετικών αναζητήσεων. Είναι αλήθεια ότι το DSA δεν είναι για όλους.

Θα σας φανεί χρήσιμο αν:
  • Έχετε πολλές ευδιάκριτες και μοναδικές σελίδες προορισμού.
  • Έχετε πάρα πολλά προϊόντα.
  • Ανανεώνεται συχνά τις σελίδες με τις προσφορές και τα νέα προϊόντα.

 

Η αυτοματοποίηση θα σας δυσκολέψει αν:
  • Η ιστοσελίδα σας δεν έχει καλή δομή για τις μηχανές αναζήτησης. Πρέπει να είναι εύκολα αναγνωρίσιμη μέσω tags και κατάλληλων H1 τίτλων.
  • Η ιστοσελίδα σας αλλάζει απότομα μορφή, για παράδειγμα, με προσφορές της μιας ημέρας. Το DSA δεν θα μπορεί να την αναγνωρίζει εύκολα και θα δημιουργηθούν προβλήματα.
Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *